BasBQ
Beef en Steak

Almond crumble cherry pie

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Ik ben altijd al van de toetjes van de Q, en een cherry pie stond al een tijdje op de todo lljst.
Dus verschillende recepten bij elkaar gezocht en in de Allerhande stond een leuke versie, en dit als basis recept gebruikt
De kruimel korst heb ik aangevuld met amandelen, en de vulling is uitgebreid met Amaretto.
Boodschappenlijstje:
DSC01962_DxO.jpg

De bodem in elkaar geknutseld en de vorm bekleed. Het deeg moest "blind" worden gebakken dus ik heb als steunvulling wat bonen toegevoegd
DSC01975_DxO.jpg

Na een kwartier de vulling verwijderd en nog 5 minuten laten nagaren. Hierna de vulling toegevoegd en alles afgedekt met de kruimel laag
Nog een goed halfuurtje laten pruttelen en hierna laten afkoelen
DSC01978_DxO.jpg

Een goed halfuur geduld houden en afleiding zoeken om maar niet bij de Pie te blijven rondhangen  :p
Hierna een stukje op een bordje geschept, afgevuld met slagroom en een bolletje vanille ijs.... Tsja wat kan ik er nog aan toevoegen..... ::)
DSC01982_DxO.jpg


Nuf said.....

Is goed bevallen, alleen wil ik nog wat met het deeg experimenteren en het scheutje amaretto in een scheut veranderen  ;)

Als er interesse is wil ik het recept wel posten.

Groeten,

Mike

 
 
dat ziet er lekker uit, interesse voor recept zeker aanwezig, dan inclusief de al vermelde "smaakaanpassing" ...
dome temp ca 175 C?
 
wow, fotos zeggen genoeg, ben wel benieuwd naar het recept......
 
Jammie ik krijg hier echt trek van!
 
Ziet er lekker uit! En ik zie dat de bakmethode zo prima werkt :D
 
kom maar op met dat recept, wat ziet dat er lekker uit
 
RedFox zei:
dome temp ca 175 C?

Tussen de 180 en 200 is goed te doen (afkoelende Q zeg maar)
 
riona zei:
Lekker hoor ,recept geheim?

Nee ben met een ander projectje bezig, komt binnenkort beloofd  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan