BasBQ
Beef en Steak

Allround houtskool

hjbrokers

Tondelzoeker
Berichten
19
Na mijn vakantie gaat mijn kamado voor het eerst aan.. Ik moet nog houtskool gaan scoren. Gezien de opslag ruimte zoek ik een beetje allround houtskool.. Dus geschikt voor low and slow.. Maar ook pizza of brood erop, en een snelle steak.

Welk merk is een beetje geschikt? Met een nette prijs /kwaliteit verhouding?
 
Ik ken een paar kamado bezitters die het liefst werken met Kamado Joe Big Block, doen daar alles mee. Weet niet of dat voor jou in de categorie 'niet te duur' valt.

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
Ik gebruik altijd Dammers houtskool, goed voor low and slow maar zeker ook voor pizza.
 
DAMMERS bijna altijd maar soms marabu voor low en sluw.
 
En ook dammers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Peko (tegenwoordig heet dat FireUp, gele zak) & Dammers
 
Ik mijn korte kamado-ervaring heb ik toch alweer een paar soorten gebruikt: golden flame black wattle en van flames&flavour de black wattle en de marabu. Totdat ik bij flames&flavour (houtskool.nl) de aziatische eucalyptus probeerde. Ik was gelijk verkocht. Fantastische (handmatige) sortering van grotere gelijkmatige brokken, gemakkelijk aan met de looftlighter, zeer weinig rook, geen nare geuren, lange brandduur, temperatuur perfect te regelen. Wat mij betreft echt allround. Gelijk wat extra dozen gekocht. Lijkt met 28 euro per 13 kg doos duur maar het stookt zeer zuinig. Aanrader.

Groeten van Robert
 
Ik mijn korte kamado-ervaring heb ik toch alweer een paar soorten gebruikt: golden flame black wattle en van flames&flavour de black wattle en de marabu. Totdat ik bij flames&flavour (houtskool.nl) de aziatische eucalyptus probeerde. Ik was gelijk verkocht. Fantastische (handmatige) sortering van grotere gelijkmatige brokken, gemakkelijk aan met de looftlighter, zeer weinig rook, geen nare geuren, lange brandduur, temperatuur perfect te regelen. Wat mij betreft echt allround. Gelijk wat extra dozen gekocht. Lijkt met 28 euro per 13 kg doos duur maar het stookt zeer zuinig. Aanrader.

Groeten van Robert
De Marabu is wel een pittige om aan te steken, maar ook een aanrader van Laurens (www.houtskool.nl).
 
De Marabu is wel een pittige om aan te steken, maar ook een aanrader van Laurens (www.houtskool.nl).

Daarom vind ik de Aziatische eucalyptus meer allround. Brandt bijna net zo lang als marabu en is gemakkelijker aan te steken.

De marabu vind ik nog steeds fijn voor echt lange sessies. En de kleinere brokjes uit de zak gebruik ik in de WGA voor het grillen!

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan