Ik ben bezig met nieuw projectje; buitenkeuken in soort van kast met een klep/deur ervoor.
Dit is een voorbeeld die ik op internet vond.
Ik bouw het echter in een bestaande houtopslag / berging in. Het bouwwerk leent zich er prima voor.
Iets minder hout in opslag en wat minder bergruimte en ik heb ruimte over voor om m'n BGE in te bouwen.
In de fora al enkele draadjes gelezen over afzuiging maar die waren al een tijdje oud, wellicht zijn er inmiddels betere oplossingen, dan houd ik me aanbevolen..
Ik zit echter een beetje te dubben hoe ik de afzuiging ga inregelen. Ik zat zelf te denken aan een buisventilator met een buis en eindkap welke net boven de bbq hangt.. vragen die ik heb zijn:
Dit is een voorbeeld die ik op internet vond.
Ik bouw het echter in een bestaande houtopslag / berging in. Het bouwwerk leent zich er prima voor.
Iets minder hout in opslag en wat minder bergruimte en ik heb ruimte over voor om m'n BGE in te bouwen.
In de fora al enkele draadjes gelezen over afzuiging maar die waren al een tijdje oud, wellicht zijn er inmiddels betere oplossingen, dan houd ik me aanbevolen..
Ik zit echter een beetje te dubben hoe ik de afzuiging ga inregelen. Ik zat zelf te denken aan een buisventilator met een buis en eindkap welke net boven de bbq hangt.. vragen die ik heb zijn:
- ivm. warmte; kan een buisventilator dit hebben qua warmte en hoever zou de motor verwijderd moeten zijn van de bbq?
- op bovenstaande foto zie je een ingebouwde afzuigsysteem, ik neem dat dit niet goed zal werken wanneer je een flink stuk rookhout op je bbq hebt liggen?
- aangezien de eindkap van de ventilator vlak boven debbq hangt zou het misschien handig zijn dat je de kap naar boven zou kunnen verplaatsen zodat de klep van de bbq normaal open kan. Zou dat kunnen dat je met flexibele buis en ophanging dit naar onder en boven zou kunnen doen?