BasBQ
Beef en Steak

Afstellen

T

Tom

Gast
Geleerde heren

Ik heb een zelf bouw projectje gedaan met een pid regelaar. Heb gister even getest en hij blaast lkkr.. maar de temperatuur loopt flink door en de fan stopt ok niet bij de gewenste temperatuur.. bijv. 100 graden. Dan blijft de fan lucht geven tot miss wel 118 graden. Hoe kan ik dit het beste afstellen of bijstellen... (ik ben een elektrisch geleerde
 
Bij mijn 700 was de oplossing voor vele issues waaronder deze om in de instellingen de AT van Autotune op 1 (=aan) te zetten. Handleiding vind je volgens mij op google


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
zilvermeeuw zei:
Bij mijn 700 was de oplossing voor vele issues waaronder deze om in de instellingen de AT van Autotune op 1 (=aan) te zetten. Handleiding vind je volgens mij op google


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja de heb ik aan gezet ja.. en hoe staan je andere instelling.. wat bij welk symbool?


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
mijn c100 blaast aan het begin van de sessie ook altijd te lang door. Na een half uurtje ofzo doet ie t gewoon goed.
 
hansi zei:
mijn c100 blaast aan het begin van de sessie ook altijd te lang door. Na een half uurtje ofzo doet ie t gewoon goed.
Oke.. ja ik had de minimax aan gezet en hij stond op 50 in gesteld of 100 weet niet meer.. maar kwam later trug en toen was hij al 150 graden en de fan gaf nog steeds kleine stootjes... dus staat er iets helemaal mis in de setup dan?!?!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
ik denk dat het ook te maken heeft met je hele set-up, niet alleen de pid-controller. De mijne puft ( vooral in het begin) gewoon door ook al is de temp te hoog. Maar met alleen korte pufjes stijgt mijn temparatuur geen 40 graden ofzo."lekt"hij geen lucht via de ventilator?ook als die niet draaid?
 
hansi zei:
ik denk dat het ook te maken heeft met je hele set-up, niet alleen de pid-controller. De mijne puft ( vooral in het begin) gewoon door ook al is de temp te hoog. Maar met alleen korte pufjes stijgt mijn temparatuur geen 40 graden ofzo."lekt"hij geen lucht via de ventilator?ook als die niet draaid?
Weet niet of hij echt lekt.. heb een prima pas stukje gemaakt denk ik..

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
wat heb je voor ventilator? als de fan niet draait, kan er dan makkelijk lucht door ( pc fan bijvoorbeeld)? Vuur zuigt lucht aan. Dus als de lucht ( zuurstof) zonder veel weerstand door de stilstaande fan heen kan, zal je temp snel stijgen, ook al draait je fan niet.
 
hansi zei:
wat heb je voor ventilator? als de fan niet draait, kan er dan makkelijk lucht door ( pc fan bijvoorbeeld)? Vuur zuigt lucht aan. Dus als de lucht ( zuurstof) zonder veel weerstand door de stilstaande fan heen kan, zal je temp snel stijgen, ook al draait je fan niet.
Ja zo ja.. heb een Centrifugaal blower fan. Zot inderdaad geen terugslagklep je in ofzo


e92fe4c914aa0ef24a616e00a84e92e7.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
in principe zou jouw fan toch aardig moeten werken. ik heb zon "aanjager"op batterijen,omgebouwd. En die is volgens het zelfde principe.
Bij zon pc fan heb je grote luchtopeningen als ie niet draait.
heb je wel gewoon op de zelfde manier gewerkt als je anders doet zonder controller.
dus een x hoeveel hete briketten  ( net zolang in de starter als anders) bij een x hoeveelheid koude briketten.
ik weet dat ik bij 3/4 starter na 3 kwartier een keteltemp krijg van rond de 107 graden.Die krijgt mijn controller met alleen korte pufjes niet snel naar de 150 graden,als alle andere luchtinlaten dicht staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan