BasBQ
Beef en Steak

Afdekzeil voor buitenkeuken

 
 

Langemakki

Stoker
Berichten
358
Wie weet er iemand of bedrijf welke een afdekzeil op maat kan maken voor een buitenkeuken? Het dekzeil moet waterdicht zijn.
Alvast bedankt voor jullie tips en idee?n!

De buitenkeuken met Primo junior.

2071.JPG
 
Richard +1
 
Richard + 2
 
het afdak komt er! 

en ik wil lang genieten van de buitenkeuken, naast afdak ook aan afdekzeil ;-)
 
dan lijkt mij een afdak meer dan genoeg. Het nadeel van een afdekzeil over je tafel en bbq is, dat je heel veel condens vorming eronder krijgt, en dat wil je ook niet lijkt mij
 
Zeker plastic afdekzeil geeft veel condens in deze koele maanden. Ik zie dat ook onder mijn BGE en het zeil van mijn Outdoorchef. Hout gaat hierdoor snel aanslaan. Ik moet eigenlijk standaard de schimmel van mijn houten zijplankjes afpoetsen als ik de hoes van mijn Ei afhaal. Met een afdak hou je 't ook niet helemaal droog, maar als je 'm helemaal in gaat pakken krijg je zo goed als zeker schimmel. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden.
Afdakje met een zeil ervoor? Misschien dat dat de ideale situatie is. Niet inregenen en toch genoeg doorwaaien.
 
Ben het met de meesten eens, heb mijn Webers in het begin onder de hoes gehad, maar alle meters zitten vol met condens en alles is vochtig. Tegenwoordig staan ze gewoon  buiten zonder hoes en dit zioet er beter uit dan met. De Primo staat in een geoliede eiken tafel maar met een zeil erover lijd de tafel veel meer dan zonder. Het enige voordeel is dat je minder vuil en stof krijgt. Maar ik veeg liever de boel even af dan het huidige condens alternatief.
 
Afdak met een verwijderbaar zijl ervoor tegen inregenen. :D
 
genoeg idee?n...

bedankt!
 
Nou ik zou ook voor een afdakje gaan met mischien een verwijderbaar voor zeil tegen het inregen.
en niet helemaal tot aan de grond en mischien aan de bovenkant een ontluchting zodat het vocht weg kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan