hhaaha....en ik denk het stuk vlees van de grill ook...@Arjan71 : das een mooie zeg.
En een flinke. Als tie zo strak boven je bbq volle bak aan staat trekt ie de zuurstof door je bbq
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hhaaha....en ik denk het stuk vlees van de grill ook...@Arjan71 : das een mooie zeg.
En een flinke. Als tie zo strak boven je bbq volle bak aan staat trekt ie de zuurstof door je bbq
Dat zit er inderdaad redelijk dicht bij! Misschien dat zelfs alleen een dakdoorvoer daar al wel helpt! Bij L&S heb ik eigenlijk weinig last, de hoeveelheid rook die daar afkomt wordt wel goed genoeg verdeeld. Kan me wel voorstellen dat dat bij jou iets anders is (iets meer afgesloten) maar daarom kan ik me ook voorstellen dat alleen een doorvoer al voldoende is...Ik ben ook aan het uitdenken. Ik hoef geen enorme hoogte te overbruggen, dus hoop met een dakdoorvoer en buisventilator klaar te zijn. Het gaat mij mn om de low en slow sessies. Ben benieuwd ook hoe jullie het aanpakken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Ik ben ook aan het uitdenken. Ik hoef geen enorme hoogte te overbruggen, dus hoop met een dakdoorvoer en buisventilator klaar te zijn. Het gaat mij mn om de low en slow sessies. Ben benieuwd ook hoe jullie het aanpakken.
Thanks. Ga eerst even kijken wat het doet zonder ventilator, en anders toch maar op zoek naar iets soortgelijks!De enige ventilatoren die ik ken voor buiten op het dak is een openhaard ventilator maar of die voldoende m3 zuigt is de vraag. En dat is een fikse prijs. Deze ? https://www.ventilatieshop.com/dakv...tanden-motor-max-573-m3-h/?sqr=dakventilator&.
Dan zijn er ook nog axiale dakventilatoren. Die passen niet op eenstandaard pijpje. Wel even zoeken want er zitten grote prijsverschillen tussen de diverse merken.
Je gaat zelfs dubbel op met fansIk ben ook aan het nadenken over een afzuiging. Ik heb een kapschuur idee waar de BGE komt te staat waar je in winter ook wil Qen.
Idee is een Ubbink Ubiflex te gebruiken met een Multivent.
Bekijk bijlage 23729Bekijk bijlage 23730
En dan aan de onderkant boven de BBQ een Buisventilator met regenrand om snel af te zuigen:
Bekijk bijlage 23731Bekijk bijlage 23732
Twijfel alleen over de temperaturen/vet van de BBQ...
Nice! Zo'n soort opstelling heb ik ook nog steeds in gedachten! En is die in staat voldoende af te zuigen, ook bij veel rook ontwikkeling?Inmiddels heb ik mijn afzuiging gerealizeerd dmv een Whispher Gold Buisventilator en een afneembaarverlengstuk.
Capaciteit van 560 m3/h en kan het goed aan. Ventilator heeft 10 standen en in de eerst 8 standen geruisloos.
Bekijk bijlage 27325
Bekijk bijlage 27326
Bekijk bijlage 27327Bekijk bijlage 27328
Bekijk bijlage 27324
De verlengstuk is een vast stuk buis. Steviger en daardoor kan ik hem er afhalen/opzetten indien nodig. Wel zo mooi voor het zicht als je er zit en niet de Q aan hebt staan.Nice! Zo'n soort opstelling heb ik ook nog steeds in gedachten! En is die in staat voldoende af te zuigen, ook bij veel rook ontwikkeling?
En hoe werkt die extensie? Trek je die naar beneden indien nodig oid?