BasBQ
Beef en Steak

Aebleskiver

CIMG0881.JPG


Aebleskiver's zijn de Deense variant van onze poffertjes, ook in Noord Duitsland zijn ze te vinden.

Ingredi?nten:

- 2 gesplitste eieren
- 2 eetlepels zonnebloemolie
- 1 1/2 theelepel suiker
- 1 cup bloem
- 1/2 theelepel baking powder
- 1 cup melk
- 1/4 theelepel zout

Werkwijze:

Mix in een schaal de dooiers tot ze licht geel worden.

Voeg de suiker toe en meng dit goed, hierna mogen de andere droge ingrediënten worden toegevoegd.

Meng het ei-mengsel met de melk, hierna mag de zonnebloemolie erbij.

Sla in een schone kom de eiwitten stijf en vouw dit door het beslag. (hiermee kan je er ongeveer 28 maken)

De Aebleskiver pan, gietijzer met 7 gaten die dieper zijn dan bij onze poffertjespan.

CIMG0870.JPG


Olie in de gaten

CIMG0872.JPG


Beslag erin

CIMG0873.JPG


En draaien met een breinaald

CIMG0874.JPG


En weer een stukje draaien

CIMG0875.JPG


En weer draaien zodat je een soort bal krijgt.

CIMG0876.JPG


Nog even twee keer een minuut en ze zijn klaar!

Warm serveren met poedersuiker en frambozen jam.

CIMG0881.JPG


Bedankt voor het kijken
 
Dat ziet er echt heel lekker uit!!!
 
Dit ziet er wel heel goed uit. Waar heb je de pan vandaan eigenlijk? Die is geloof ik wel belangrijk om de juiste vorm te krijgen.
 
Dat is ook toevallig, kwam ze gisteren bij iemand op haar blog tegen, die had het er over dat ze ze lekkerder vindt dan poffertjes en dat je ze ook kunt vullen, heb je dat al eens geprobeerd?!?
 
Mollos, ik heb deze pan via Marktplaats maar heb ze ook bij Horsemann in Groessen gezien als muffin pan.

Noskos, ik heb ze nog niet proberen te vullen het is best een karweitje om het zo goed te krijgen.

Maurice bij de Ikea heb ik ze nog niet gezien.
 
In Duitsland zijn deze pannen te koop onder de naam Förtchenpfanne of Augenpanne let wel even op daar valt onze poffertjespan ook onder ;).

Hier is een filmpje over Aebleskiver

How to make an aebleskiver
 
 
 
 
 

NonSens

Pitmaster
Berichten
705
Grappig, ooit eens zon pan bij een kringloopwinkel gekocht maar nooit echt een gerecht voor gevonden. Deze gaat zeker op de to-q lijst!
 
Dit is echt leuk om te maken, wist niet dat deze alweer negen jaar geleden zijn gepost. Vlug weer eens maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan