BasBQ
Beef en Steak

Advies voor pizzasteen en pizzaspatel gevraagd

 
 
 
 

LuMbErJaCk

Kooltjesharker
Berichten
157
Ik heb net een pizzaring voor de Weber 57cm (geen GBS) en wil daar een pizzasteen en pizzaspatel bij hebben.
Over een maandje ben ik jarig en dit is een leuk cadeautje om te vragen vind ik zelf :p

Ik zag de pizzasteen van Cadac en de pizzaspatel van Pizzacraft
Zijn dit goede keuzes of hebben jullie misschien betere alternatieven?
 
die cadac is bij mij al snel gebroken door de hitte. heb nu een steen waar ze pizzaovens van maken gekocht. formaat stoeptegel. ook niet ideaal dus ik lees ff mee
 
Ik heb een Travertin tegel bij de lokale tegelboer vandaan. 400x400x30 werkt top!
1 kant in de diameter van de BBQ geslepen dat hij mooi aansluit. en met infrarood laser meter de temp in de gaten houden.

mijn mening, als je dit van plan bent te gaan doen, pizza bakken in je BBQ op een steen, mag de voorbereiding wel wat tijd kosten.
Deeg maken e.d. gezellig buiten zitten, vuurtje aanmaken. en dus ook het opwarmen van de steen. en met zo een tegel
die ik heb, heb je een aardig lang voor verarm traject.  :p ik heb hem zelfs in de oven binnen gebruikt. duurde wel even voor hij goed heet was.
voordeel. als de oven uit is blijft hij goed lang heet en ook dan nog steeds te gebruiken.
als wij dit doen maken we ook kleine pizzaatjes, niet dat de lange voorbereiding maar voor 2 pizza's was  :D
 
Kijk eens op deze site
http://www.pizzasteen-shop.nl/

Geweldige stenen waar je zeker geen spijt van krijgt. En neem als het even kan 2 pizzaspatels!!
(mocht je ooit brood willen gaan bakken, neem dan de 4 cm dikke steen!!!)
 
Ik heb de weber pizza steen (gbs) en gebruik hem zonder het steuntje op me ei, gaat prima :)
 
Door de adviezen en tips hierboven, dank daarvoor allemaal, ben ik volgens mij wel op het goede spoor gezet.
Ik las dat chamotte steen het materiaal bij uitstek is om te gebruiken om pizza's of brood op te bakken.
Toen ik daar op ging zoeken op het interweb kwam ik DEZE steen van 41x41x3cm tegen.
Als ik daarvan de voorkant met de slijptol de ronding van de Weber geef heb ik volgens mij de perfecte pizzasteen gevonden, net zoals Stennis hierboven ook al zei.

Nou nog een goede pizzaschep vinden, aluminium, rvs of hout?
Lastig toch die westerse wereld problemen :D

 
Deze?

joko zei:
Ik gebruik er overigens ook een pizzaschep bij, dat was ik vergeten te vermelden.
Als je een goedkope pizzaschep wilt, de mijne is een platgeslagen blik van een stoffer en blik set van de Action. Kostte ?2,95

MIszS1vKjcc32isD7_Ppaj2qGZZQYtzciQrAWQmoKIS2lL3h66rPClWwI-4p7OShanjJs1V8lAQkqM26sFq_Fe4OlOgtsi4nWPXijSnUPNJIzxz2knBLbGJy4xqSLhVsRmaTnKy2zWlM0Yo22HF6u-io-n2KVuCM4Kvarpet4XMK5hca_bouTyFl7-JgkUNWUibplVNG8FYTZuBX7WOea2l0laMCK2-xlIJy-kbBHOQ3n1ToVnW3MONjlAQgs-MWXSR9XpF3cGDiuTLSkIVfcFiUauYvHQ7fZdbZD2_O-WHxLUYJlqFw9uhmwIV8MUWt4MsyLmST1G4jlW9mB3PyxWICyJGt2BXk0u37aYCCf2Ajv2fB7Vbi2K9VMPssEuooXaP242fUZ1p0OsYrchmWggqpMDfLGHo2lk0PGGvOhAGbm7hGiw46J0BSBBq_Y6E_Wp8DqZxZ4DieVuwY9pezoNnZpPwpk_yWe7pyiUfr52RcfaWvnZKCnzFBIJrpnOKIJtv0oNc7WZPe4GxSKh0X2Z5Hig9rrkqM7WOZhz7DSrRi_PT_e5eRLQQEE1XV-VVUZb2a=w582-h775-no
 
Dat is nog eens een top mod...  :D
 
Gebruik ik ook, heb er meteen 2 gehaald. Ze zijn weliswaar niet enorm groot, maar dan eten we gewoon een pizza extra. Hebben we meteen meer variatie :)
 
Ceriel zei:
Ik gebruik er overigens ook een pizzaschep bij, dat was ik vergeten te vermelden.
Als je een goedkope pizzaschep wilt, de mijne is een platgeslagen blik van een stoffer en blik set van de Action. Kostte ?2,95
Hoe breed is die dan? Hij lijkt me wat aan de kleine kant namelijk.
 
22,5 bij 23 cm (plat geslagen gemeten)
Werkt prima hoor, maar je eet er gewoon meerdere :D
 
Ik heb zelf een pizza steen de lidl.. zijn vaak in het voorjaar te koop daar!
 
Uiteindelijk gevonden wat ik hebben wilde. De pizzasteen heb ik een kant rond van gemaakt zodat die mooi de vorm van de Weber volgt. Afgelopen weekend het spul getest en het werkt perfect.
Voordeel van deze steen is dat die 3cm dik is en door het eigen gewicht totaal niet verschuift.

rubacz.jpg


De pizzaschep is toch die van Pizzacraft geworden.
Nadeel hiervan was dat er een grote sticker op het blad geplakt zat die er eerst af moest. Nou was dat zo'n papieren sticker waarbij je een stukje lospulkt en dat dan weer afscheurt...bloedirritant!
Mijn zoon kwam met de tip om er WD-40 op te spuiten, dat even in laten trekken en het er dan afhalen, dat werkte perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan