BasBQ
Beef en Steak

Advies voor keukenmachine

 
 

GelreGuru

Sprokkelaar
Berichten
25
Ik wil graag een Keuken machine aanschaffen maar vind lastig om door de bomen het bos te zien. Wellicht heeft iemand goede tip.

(Pizza)deeg maken zal ik zeer regelmatig doen. Daarnaast lijkt het me leuk als er gehaktmolen bij zit. Is er alleskunner waarmee ik ook nog (gerookte) kipfilet kan snijden? Het liefst zou ik een allrounder kopen en niet 3 losse apparaten.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Ik weet niet wat je budget is maar het keukenmachine bij uitstek is de kitchenaid.

Kost wat maar dan heb je ook echt wat.
Op marktplaats zijn regelmatig mooie te krijgen met meestal wat accessoires.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt voor reactie. Heb ook gekeken naar kitchenaid waar onder deze twee op foto. Is witte een geschikt model om deeg te maken of kan ik dan beter de zwarte versie nemen?
8d7ab1880ff33446b0ae0556ed7c7592.jpg
7370d51ff8ac9512f68b8e9a588e3dd0.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Eigelijk je op zoek naar een kitchenaid artisan. Een “gewone” kitchenaid werkt ook goed hoor (zoals die zwarte machine) maar de artisan heeft iets meer vermogen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het ligt eraan hoe vaak je het apparaat gaat gebruiken. Mijn vrouw was meerdere malen per week bezig met bakken. Zij heeft voor de Hobart N50 gekozen. Een kennis van ons werkt naar volle tevredenheid met een Kenwood machine. Zij bakt dan weer één keer in de drie tot vier weken iets.
Over KitchenAid hoor ik alleen maar positieve verhalen. Mocht je 'm eens nieuw halen, de garantie is echt top.
Wij hebben een staafmixer van KitchenAid en een opzetstuk was na een x-aantal keer gebruiken niet best meer. Zonder moeilijk te doen kregen wij een nieuw exemplaar thuisgestuurd.
 
Kitchenaid (of eventueel ander merk) lijkt mij prima. Probleem is dat ik niet goed weet welk model wijsheid is voor mijn wensen. Beiden op foto ziin volgens mij Artisan

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Oh ja... kitchenaid heeft volgens mij altijd een actie lopen. Bij aan koop van een nieuwe machine dan.

Toen ik de mijne kocht zat er een coupon bij die na invullen en op sturen een kitchenaid foodprocessor opleverde voor mij, voor niks. Dus das misschien wel ff een dingetje.

De keukenmachine kostte een 450,- volgens mij maar door dat ik er die andere bij kreeg ter waarde van 200,-... tel uit je winst. Uiteraard is dat pas intressant als je met het accessoire of apparaat wat je krijgt iets kan doen.

Ik heb overigens geen aandelen. Ben gewoon dik te vreden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb al jaren een Kenwood Major Chef, super machine, met heel veel opties, waaronder een super makkelijk werkende vleesmolen. Erg sterke motor ook, waardoor je lekker veel kan verwerken tegelijkertijd.
 
Wij hebben ook een Kenwood, major titanium, super toestel dat ook geschikt is voor zwaar deeg.
 
Mijn moeder heeft een Kenwood, fantastisch ding en het voordeel tov een kitchenaid is dat de Kenwood ook een snelle aansluiting heeft voor bijvoorbeeld een blender oid. Ik heb zelf voor een KitchenAid gekozen, deels voor de looks en deels omdat ik een beter gevoel heb bij de kwaliteit, bijna alles is van metaal en de Kenwood heeft nog wat meer kunststof onderdelen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Hier ook een Kenwood Chef Premier, al jaren plezier van. Ik heb er ook een blender bij die ik af en toe gebruik.
Zo goed als alle onderdelen zijn bij mij ook van metaal.
 
Wij hebben een bosch mum 5. Deze is qua uitstraling wat minder is dan een kitchenaid. Ik wilde eigenlijk een kitchenaid kopen, maar de bosch kwam beter uit de vergelijking als een allround keukenmachine. Ik weet even niet wat het precies was waar de bosch beter in was dan de kitchenaid, ik dacht dat het met deeg mengen te maken had. Er zit een 1000W motor wat het dubbele is van de kitchenaid artisan. En hij kwam (is alweer 6 jaar geleden) helemaal compleet voor 250 euro. Meeste opties liggen nog ongebruikt in de kast :D.

Mijn ouders hebben een kenwood, 30 jaar geleden gekocht als vervanger voor de oude bosch mum (zo eentje met draaiende bak). Enige nadeel van die kenwood is dat hij ontzetten veel herrie maakt, volgens mij meer dan 85 dB. Ik ga er vanuit dat de huidige modellen een stuk stiller zijn.
 
Toevalliv vandeweek ook met die keuze gestaan samen met t vrouwtje.
Wij hebben gekozen voor de kitchenaid. Wel om deze redenen. Kitchenaid is aan de buitenkand afgerond waardoor vuil minder in kieren enz kan zitten. Het reinigings gemak ook bij de messen waar die op de motor komt is makelijk te reinigen. De motor onderdelen zijn van metaal ipv kunstof.
Goeie garantie en onderdelen zijn goed verkrijgbaar ook naar een aantal jaar.
Verder is de motor 450W maar heeft een direct aan gedreven motor met een opbrengst van 2300watt vermogen. Erg sterk dus! Geluidsproductie ook vrijlaag.
De mogelijkheden zijn bij allemerken vrijwel het zelfde kwa gebruik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
In mijn ogen zijn er voor thuisgebruik 2 merken die echt in aanmerking komen Kenwood en KitchenAid.

Kwa qualiteit denk ik dat je met beiden goed zit en is het eerder persoonlijk welke je kiest.
Wij hebben in Belgie een Kenwood Major Titanium en in Fankrijk een Kenwood Prospero.

Waarom? => Belgie wilden we iets degelijks en bij ons in de familie zijn er 4 kenwoods in gebruik, geen enkele is jonger als 20 jaar kapot gegaan.
Die van mijn vrouw haar grootmoeder is naar schattig zelfs al 40+ (wordt daar nu door hun leeftijd wel een stuk minder gebruikt als pak weg 15 jaar geleden).
Die van mijn vader zal ondertussen ook reeds richting de 25 jaar gaan en daar wordt meerdere keer per week brood gebakken.
Voor mij is het grote voordeel van Kenwood al de accessoires die los gekocht kunnen worden, blender, vleesmolen, pastamachine, noem maar op...

Dan de Prospero in Frankrijk, waarom? prijs... We waren in de Leclerc en zagen hem staan aan 50% korting, dus 125 ipv 250€.
Zoiets kan je natuurlijk niet laten staan, bij thuiskomst vielen onze ogen open in de doos zat ook een blender, vleesmolen, sapcentrifuge, pers, hakmolen, ....

De Prospero is zeker geen slecht machientje, maar je merkt wel dat hij een stuk 'minder' is als de Major.
Voor een buitenverblijf is dit meer als voldoende maar 2 broden ineens durf ik niet aan.
Het vleesmolentje is ook een stuk kleiner, heb er al 2 keer 2kg paté gemaakt en dat ging toch vlot.

Voor dagelijks gebruik zou ik toch een Major aanraden, het gaat net allemaal iets vlotter en voelt degelijker aan.
 
Bedankt voor vele reacties. Ik vind de looks van KitchenAid wel mooi. Ga maar eens rond kijken voor een mooie deal ergens. Mocht iets een goede deal weten dan hoor ik het uiteraard graag

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Wat ik nog vergeten was: de kenwood van mijn moeder heeft ook meer (motor)vermogen dan mijn kitchenaid maar omdat de kitchenaid direct aangedreven is is het asvermogen hetzelfde maar is hij tegelijkertijd wel veel stiller.
 
Wij hebben een bosch mum 5. Deze is qua uitstraling wat minder is dan een kitchenaid. Ik wilde eigenlijk een kitchenaid kopen, maar de bosch kwam beter uit de vergelijking als een allround keukenmachine. Ik weet even niet wat het precies was waar de bosch beter in was dan de kitchenaid, ik dacht dat het met deeg mengen te maken had. Er zit een 1000W motor wat het dubbele is van de kitchenaid artisan. En hij kwam (is alweer 6 jaar geleden) helemaal compleet voor 250 euro.

Bedankt voor deze tip, vandaag rondje gemaakt en keus was best eenvoudig. Qua looks wint kitchenaid het en wellicht ook segment hoger maar de Bosch Mum is zo veel meer compleet dat ik niet lang na heb hoeven denken. Eerste cake al achter de kiezen, pizza deeg ligt te rijzen en morgen vleesmolen maar eens proberen. Eerste indruk van aparaat is top en dat voor nog geen € 300,-


Edit: vleesmolen ook geprobeerd en ging uitstekend, in no time prima gehakt. Maar eens op zoek naar mooie recepten hiervoor. Al met al erg enthousiast over keukenmachine
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze tip, vandaag rondje gemaakt en keus was best eenvoudig. Qua looks wint kitchenaid het en wellicht ook segment hoger maar de Bosch Mum is zo veel meer compleet dat ik niet lang na heb hoeven denken. Eerste cake al achter de kiezen, pizza deeg ligt te rijzen en morgen vleesmolen maar eens proberen. Eerste indruk van aparaat is top en dat voor nog geen € 300,-

Zelf een kitchenaid Artisan hier, maar de Bosch MUM is in bezit door 2 collega's die ook super tevreden zijn.
Vind het alleen niet zo'n mooi apparaat om te zien.. de KitchenAid staat mooi in de keuken, de Bosch zou ik eerder opruimen na gebruik.
Voor ieder wat wils.. goed dat je tevreden bent GelreGuru, Bosch blijft een goed merk als je t mij vraagt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan