Naast de inspiratievraag over bavetterollade nog een vraag over aanpak voor het grillen van 1-2 beenhammetjes a 600gr, en een bavetterollade van ±1kg.
Ik heb een compacte Inferno kamado en zie twee verschillende aanpakken voor me.
Eerst de beenham indirect in ±1,5u tot 65-69c en daarna de bavetterollade in ongeveer de zelfde tijd ook indirect naar 54c brengen. In de tussentijd de beenham ingepakt in aluminium folie+ handdoek in een koeltas laten rusten (eventueel nog in een oven op 70c)
Of de bavetterollade onder op het rooster en de twee beenhammetjes in een aluminium bak of braadslede op de elevator erboven. Zo kan de beenham niet gaan lekken op de rollade en zijn ze meer tegelijkertijd gereed.
Welke aanpak stellen jullie voor? Bedankt weer voor de input.
Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
Ik heb een compacte Inferno kamado en zie twee verschillende aanpakken voor me.
Eerst de beenham indirect in ±1,5u tot 65-69c en daarna de bavetterollade in ongeveer de zelfde tijd ook indirect naar 54c brengen. In de tussentijd de beenham ingepakt in aluminium folie+ handdoek in een koeltas laten rusten (eventueel nog in een oven op 70c)
Of de bavetterollade onder op het rooster en de twee beenhammetjes in een aluminium bak of braadslede op de elevator erboven. Zo kan de beenham niet gaan lekken op de rollade en zijn ze meer tegelijkertijd gereed.
Welke aanpak stellen jullie voor? Bedankt weer voor de input.
Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk