Beef en Steak

Advies aanpak: beenham + bavetterollade

FJP84

Kooltjesharker
Naast de inspiratievraag over bavetterollade nog een vraag over aanpak voor het grillen van 1-2 beenhammetjes a 600gr, en een bavetterollade van ±1kg.

Ik heb een compacte Inferno kamado en zie twee verschillende aanpakken voor me.

Eerst de beenham indirect in ±1,5u tot 65-69c en daarna de bavetterollade in ongeveer de zelfde tijd ook indirect naar 54c brengen. In de tussentijd de beenham ingepakt in aluminium folie+ handdoek in een koeltas laten rusten (eventueel nog in een oven op 70c)

Of de bavetterollade onder op het rooster en de twee beenhammetjes in een aluminium bak of braadslede op de elevator erboven. Zo kan de beenham niet gaan lekken op de rollade en zijn ze meer tegelijkertijd gereed.

Welke aanpak stellen jullie voor? Bedankt weer voor de input.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

Ik zou denk ik voor optie 2 gaan.
Dus alles samen evt. met een verhoger erin.
Anderhalf uur warm houden in een box lijkt me te lang en op 70 graden in een oven is ook niks, dan gaart hij te ver door.

En zo kom je uiteindelijk tot de conclusie dat je gewoon een BBQ te weinig hebt :ROFLMAO:

Top. Ik ga optie 2 proberen

En ja dat van die groter Q had ik al aan zien komen. Helaas te weinig ruimte in tuin en schuur.

Dus, geheel in stijl van dit forum raden wij een big joe en daarnaast een Ooni aan :p

Maar zonder gekheid, optie 2 lijkt mij ook het beste als dat in je bbq past
Vragen als "welke kamado ( enkelvoud) "worden niet meer beantwoord......

Misschien nog eentje in de categorie die vragen. Maar ik aan dat ik niet perse een langere bereidingstijd heb als ik alles tegelijk ga grillen op een temperatuur rond de 130-150c. Klopt dat?

Misschien nog eentje in de categorie die vragen. Maar ik aan dat ik niet perse een langere bereidingstijd heb als ik alles tegelijk ga grillen op een temperatuur rond de 130-150c. Klopt dat?

Betrekkelijk. Hou er rekening mee dat bereidingstijden niet wetenschappelijk zijn vastgelegd.
Op welke roostertemperaturen wil je gaan werken ?
In theorie moet je er wel meer energie in stoppen, maar de meeste warmte gaat verloren door het openen van het deksel en de keramiek.

De beenhammetjes gaan net aan een passen op de grillextender.

578fef713beeb7f1d1b0863f7e9b043c.jpg

De bavette is ook binnen. Kan ik deze gewoon ontdooid zoals ik deze heb opgehaald bewaren in de koelkast t/m tweede kerstdag of moet ik het beter even invriezen om het dan de 24ste te ontdooien in de koelkast, want ik ben eerste kerstdag pas weer laat in de avond thuis.

e916c6f2becf275c5b8ec3346ff9b55f.jpg

Ik wil de bavette in de breedte gaan vlinderen zodat ik een bredere rollade heb. Of kan ik beter in de lengte vlinderen voor een dikkere rollade?

Dank maar weer voor alle inzichten.

De beenhammetjes gaan net aan een passen op de grillextender.

578fef713beeb7f1d1b0863f7e9b043c.jpg

De bavette is ook binnen. Kan ik deze gewoon ontdooid zoals ik deze heb opgehaald bewaren in de koelkast t/m tweede kerstdag of moet ik het beter even invriezen om het dan de 24ste te ontdooien in de koelkast, want ik ben eerste kerstdag pas weer laat in de avond thuis.

e916c6f2becf275c5b8ec3346ff9b55f.jpg

Ik wil de bavette in de breedte gaan vlinderen zodat ik een bredere rollade heb. Of kan ik beter in de lengte vlinderen voor een dikkere rollade?

Dank maar weer voor alle inzichten.

Je moet hem zo vlinderen dat je de rollade uiteindelijk haaks op de draad snijdt.
De mannen van bbq proof hebben ook een filmpje gemaakt van een bavette rollade. Daarin komt ook kort het vlinderen aan bod. Misschien slim om die ff te kijken.

Terug
Bovenaan Onderaan