BasBQ
Beef en Steak

Advies aankoop kamado

elhopo zei:
Ik vind een Auplex kloon best wel duur, als je bedenkt dat ze niet zo lang meegaan. Ik bedoel maar: Na een jaar al de vuurring kapot, en ik heb wel eens gelezen dat mensen hem in elkaar hadden gezet en hem naar de plek in de tuin reden, en halverwege klapten de wielen er al onderuit. Als je 600 euro aan zo'n BBQ uitgeeft zou ik liever 1200 spenderen aan bijvoorbeeld een Kamado Joe. Daar kan je gewoon tijden mee doen en je hebt een levenslange garantie. Waarom al 600 uitgeven en je alsnog steeds ergeren. Just my 2 cents...

Dat was ik denk ik van die wielen :) Was een VidaXL knakenapparaat. Bij de montage draaide ik deuken in het onderstel met de schroeven, voelde geen extra weerstand namelijk toen ik ze aandraaide en niet echt oplette. Gemaakt van blik dus. 3 wielen braken af bij 2m rollen naar zijn plek. Geen van de handvaten zat recht, deksel zat niet recht, box binnen het jaar kapot etc.

Heb in eerste instantie dat ding nog verdedigd (want eigen aankoop), maar na aankoop broil king keg weet ik wat de bedoeling is van een kamado. Zoveel makkelijker, zoveel sneller op temperatuur, zoveel hogere temperaturen mogelijk, maar vooral niet het idee dat het elk moment kapot kan gaan.

Mijn tip is dan ook de Broil King Keg 4000. Nog zuiniger met kolen, nog sneller op temperatuur (15min op 450 graden alst moet), Als je goed zoekt voor minder dan 1000 euro inclusief alle accesoires. Enige nadeel is dat het in het begin wat lastiger is de temperatuur stabiel te krijgen.
 
Ewald zei:
Primo geeft 20 jaar garantie op het keramiek dus ook de firebox, niet levenslang.
Blijft een genot om op de Primo oval XL te BBQ-en....Hier komt geen andere keramiek meer in huis.

+1
 
Malt007 zei:
Mijn tip is dan ook de Broil King Keg 4000. Nog zuiniger met kolen, nog sneller op temperatuur (15min op 450 graden alst moet), Als je goed zoekt voor minder dan 1000 euro inclusief alle accesoires. Enige nadeel is dat het in het begin wat lastiger is de temperatuur stabiel te krijgen.

Helemaal mee eens. Ik heb even een chinees gehad en nu een Kamado Joe. De afwerking van de Joe is vele malen beter, sneller warm, blijft langer warm, stabieler. Dit wil niet zeggen dat je van een Auplex geen plezier hebt. Het aan jezelf om te overwegen of dat de meerprijs waard is.
 
Vandaag de knoop doorgehakt en een Auplex Kamado large zwart besteld. :) (met de zegen van het vrouwtje)  :D
Nu de dagen aftellen tot het geheel binnen is.
 
Frank Smoker zei:
Hoi Ed,

Is ie al binnen en wat is je ervaring? Ik ben ook in deze BBQ geintreseerd

De Kamado is inderdaad binnen, en ook al volop in gebruik.
Ik ben tevreden over o.a. de levering (wel zwaar) en contact met de leverancier.
Op donderdagavond besteld en op maandagochtend in huis.
Zorg voor het in elkaar zetten voor een extra mannetje.  :)]
Over de Kamado zelf ben ik ook tevreden, geen beschadigingen of andere gekke dingen.
Ben begonnen met een pulled pork en dat viel me 100 % mee, gemakkelijk op temperatuur te brengen en nog gemakkelijker om op temp. te houden.
Tot nu toe geen enkele spijt, en alleen maar blije gezichten ook bij de rest van het gezin.  :)

 
Goed om te horen bedankt voor de info

Ed V. zei:
Frank Smoker zei:
Hoi Ed,

Is ie al binnen en wat is je ervaring? Ik ben ook in deze BBQ geintreseerd

De Kamado is inderdaad binnen, en ook al volop in gebruik.
Ik ben tevreden over o.a. de levering (wel zwaar) en contact met de leverancier.
Op donderdagavond besteld en op maandagochtend in huis.
Zorg voor het in elkaar zetten voor een extra mannetje.  :)]
Over de Kamado zelf ben ik ook tevreden, geen beschadigingen of andere gekke dingen.
Ben begonnen met een pulled pork en dat viel me 100 % mee, gemakkelijk op temperatuur te brengen en nog gemakkelijker om op temp. te houden.
Tot nu toe geen enkele spijt, en alleen maar blije gezichten ook bij de rest van het gezin.  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan