BasBQ
Beef en Steak

Advies aankoop kamado

PatrickH

Tondelzoeker
Berichten
19
Ik zag deze voorbij komen zou dit wat kunnen zijn?

http://warmteshop.eu/Kamado-Black-Monster-23-Inch

Het lijkt mij op zich wel een redelijk ding voor een nette prijs of heb ik dit mis?

En heeft er iemand ervaring mee?

46a16fdfb027c8890f437bd29d7b1a71.jpg


dff6d51a5af05c835512e7c3ef8273c2.jpg


Alvast bedankt voor de reacties
 
Ik heb zelf een Auplex van 23 inch bij Warmteshop/HGB-Trading. Deze is keurig bij mij thuis bezorgd. Over de kamado zelf ben ik meer dan tevreden, heb hem destijds voor een wat gunstigere prijs aangeschaft.

Over de garantie van HGB-Trading ben ik wat minder tevreden. Mijn vuurring was binnen een half jaar al in twee?n en ook mijn gietijzeren kolenrooster is gescheurd. Daar doen ze verder niets mee.
Ja, waarschijnlijk had ik te heet gestookt.....
Maar goed, dat is mijn ervaring hoor. Ik heb ook geen idee hoe dat bij andere aanbieders is.
 
Garantie is bij de grote merken juist geweldig.
Daar betaal je voor bij aanschaf, ik had dat er voor over.
 
joko zei:
Ik heb zelf een Auplex van 23 inch bij Warmteshop/HGB-Trading. Deze is keurig bij mij thuis bezorgd. Over de kamado zelf ben ik meer dan tevreden, heb hem destijds voor een wat gunstigere prijs aangeschaft.

Over de garantie van HGB-Trading ben ik wat minder tevreden. Mijn vuurring was binnen een half jaar al in twee?n en ook mijn gietijzeren kolenrooster is gescheurd. Daar doen ze verder niets mee.
Ja, waarschijnlijk had ik te heet gestookt.....
Maar goed, dat is mijn ervaring hoor. Ik heb ook geen idee hoe dat bij andere aanbieders is.


Die zien er op zich ook netjes uit
 
Gewoon zelf kijken wat je er voor over hebt... bij mij gaf de doorslag de uitvoering van alle accessoires en de kwaliteit die dat uitstraalde. Mooie zware rvs roosters, dikke platesetter, prachtig gietijzeren grill-rooster.

Ik gebruik mijn ei bijna ieder weekend en liefst veel vaker. Dan is het nog steeds een investering maar dagelijks een genot om mee bezig te zijn, maar ik ben ook nog steeds verliefd op mijn mooie Weber hoor!

Heb je het boek 'Hete kolen' van Jeroen Hazebroek en Leonard Elenbaas al gezien? Erg leuk voor kamado-fans!
 
Sander72 bedankt zit ook nog even rond te kijken wat ik wil en dan zijn alle tips welkom
 
ik zou ook zelf eens gaan kijken bij een goede bbq winkel, waar ze verschillende merken kamado's hebben staan, dan kun je ze zien, voelen, open en dichtdoen enz enz enz.
Denk dat zoiets ook wel kan helpen met het maken van een keuze.
 
Begin mei op zaterdag heeft rookovens ook een demo met alle kamados en kun je zelf ook bakken op de verschillende kamados


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb zelf ook een Auplex kloon. Top ding, verhaal van de vuurring is bij mij na een jaar ook gebeurd, maar kostte ook maar 30 euro om te vervangen. Destijds had ik een mazzeltje zodat ik deze kon kopen en wilde eens kijken of een Kamado wat voor mij is. Gebruik hem nu al 1,5 jaar meerdere keren per week.

Wel is het zo dat als deze ooit echt stuk gaat, ik een Primo Oval XL koop. Waarom? Levenslange garantie (dus nooit meer gezeur als er iets stuk gaat) en de D plates om zowel direct als indirect te kunnen BBQ-en zijn top.

Maar alles hangt af van je wensen en budget. lekker kijken en als je de tip van Sander nog niet gevolgd had, het boek 'hete kolen kopen' Is het handboek voor iedere Kamado, dus heb je sowieso nodig en ook de diverse merken worden hier in behandeld met alle voors en tegens.

Succes met je keuze.
 
Ik vind een Auplex kloon best wel duur, als je bedenkt dat ze niet zo lang meegaan. Ik bedoel maar: Na een jaar al de vuurring kapot, en ik heb wel eens gelezen dat mensen hem in elkaar hadden gezet en hem naar de plek in de tuin reden, en halverwege klapten de wielen er al onderuit. Als je 600 euro aan zo'n BBQ uitgeeft zou ik liever 1200 spenderen aan bijvoorbeeld een Kamado Joe. Daar kan je gewoon tijden mee doen en je hebt een levenslange garantie. Waarom al 600 uitgeven en je alsnog steeds ergeren. Just my 2 cents...
 
elhopo zei:
Waarom al 600 uitgeven en je alsnog steeds ergeren.

Ja ik erger me dus niet ;-) Maar wielen die al kapot zijn is wel heel erg. Geen last van gelukkig.
 
Bij de makro is vanaf morgen de kamado 50cm in de aanbieding voor ?446,= ex btw :-S
 
Richard Soeteman zei:
Wel is het zo dat als deze ooit echt stuk gaat, ik een Primo Oval XL koop. Waarom? Levenslange garantie (dus nooit meer gezeur als er iets stuk gaat) en de D plates om zowel direct als indirect te kunnen BBQ-en zijn top.

Primo geeft 20 jaar garantie op het keramiek dus ook de firebox, niet levenslang.
Blijft een genot om op de Primo oval XL te BBQ-en....Hier komt geen andere keramiek meer in huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan