Beef en Steak

Adana Kebab met caponata

• Onderwerp starter Onderwerp starter DMM
  • Startdatum Startdatum

DMM

Stoker
Heerlijk weer vandaag dus het was tijd voor een mooi mediterraans feestje .. Adana kebab met caponata, pide  en tzaziki on the side.

Caponata is een zoetzuur siciliaans auberginestoofje, superlekker om brood mee te dippen.

De ingredienten van de adana kebab mengen. Lamsgehakt was niet aanwezig dus maar half om half gehakt gebruikt.
Ik kruid het met zout, peper, turkse peper, ras el hanout, komijn, tomatenpuree, ui en peterselie.

kebabjes draaien en in de koelkast om ff op te stijven....

Ingredienten van de caponata ..

Kebabs op de wga. Eerst indirect garen en later aanzetten op direct vuur ..

Bijna klaar om op direct vuur te grillen ..

En klaar ! Lekker zomers gerechtje, gaat zeker op de herhaling !

Thx for watching  :D

Ik had graag meegegeten... Ziet er erg lekker uit.. Hoe lang heb je ze op de Q gehad?

Cok lezzetli.

Schoonvader maakte vroeger ook altijd kebab. Uien en andere groenten erg klein gesneden door het vlees. Kwam ook erg specifiek op de mix vlees en vettere delen.
Als topping op de kebab ook een mix van rode uien, peterselie en kruiden dat dan in een durum, welke hij ook over/onder het vlees had liggen zodat de sappen uit het vlees niet verloren gingen.

Onlangs hier bij de kampeerwinkel platte spiezen gekocht. Is handiger om de kebab te draaien dan de ronde stokjes. 6 spiezen kosten iets van 5-6 euro.

Zo! Dat ziet er goed uit.
Lekker hoor.

Je rooster is nog wel heel erg smerig schoon hoor  ;)

pa3fat zei:
Cok lezzetli.

Schoonvader maakte vroeger ook altijd kebab. Uien en andere groenten erg klein gesneden door het vlees. Kwam ook erg specifiek op de mix vlees en vettere delen.
Als topping op de kebab ook een mix van rode uien, peterselie en kruiden dat dan in een durum, welke hij ook over/onder het vlees had liggen zodat de sappen uit het vlees niet verloren gingen.

Onlangs hier bij de kampeerwinkel platte spiezen gekocht. Is handiger om de kebab te draaien dan de ronde stokjes. 6 spiezen kosten iets van 5-6 euro.

Ja klopt. ..een echte adana wordt volgens mij ook gemaakt van diverse stukken vlees en vetdelen, in verhouding gebracht en  heel fijn gesneden en dan worden ze gevormd om een platte metalen spies. Dit was net zo makkelijk en heb ik de kruiden wel zo authentiek proberen te houden. Tomatenpuree als ingredi?nt in vlees is trouwens erg lekker..

Kijk, dat zijn leuke combi's! Lijkt me echt lekker.

Terug
Bovenaan Onderaan