Beef en Steak

Accessoires advies

Loolighter met houtskool heeft mijn primo in 4 minuten aan (en dan tel ik ruim) Af en toe mis ik een as pook wel, maar ik gebruik een oude stofzuiger om de onderkant leeg te maken. Je moet dan wel een tray oid onder je schuifrooster leggen anders wordt het een beetje een zooitje
Als je een wedstrijd bezoek vindt je de looflighters ter plekke wel eens voor 40-50 euro (mits Nisse er zelf is dan)

Aspook vind ik zelf wel handig.
Ik heb geen looflighter, ik gebruik een onkruidbrander om mijn houtskool aan te steken. Gekocht bij Action voor nog geen 10 eu. Gasflesje is geloof ik 1,50. Werkt top. Volgens mij zijn deze elk jaar weer te koop, mocht je er nog een zoeken.

Als je ei inderdaad onder een afdakje staat kun je je de kosten van afdekhoes echt besparen, dat is dan zonde van het geld.

Ceriel zei:
avr zei:
Ik gebruik tegenwoordig de aanmaakwokkels, vind ik veel beter werken dan de blokjes, 1 wokkel erop leggen schuiven los en je ei is zo op temp.
+1

Of een Looftlighter

Hou op met je looflighter....

Ik vind mijn Looftlighter dan weer mijn beste investering. Maar goed, de MM staat hier dan ook drie keer per week aan. Is dus misschien afhankelijk hoe vaak je de boel aansteekt. Op Amazon.de is overigens een goedkopere kloon te vinden van de Looftlighter.
Je zou overigens een gietijzeren platesetter kunnen overwegen, die is iets goedkoper dan een ConvEggtor. Die kun je ook gebruiken om te grillen (heb ik zelf overigens nog nooit gedaan).

joko zei:
Ik mis in je lijstje nog de ontdopper, ik heb zelf deze:
http://johnny-catch.com/

Haha geniaal  B-)
Dank je :)

Volgens mij is mijn lijst een heel eind compleet. Toch fijn wanneer er meer (ervaren) mensen overheen kijken, ik probeer een zo compleet mogelijke setup te hebben. Goede voorbereiding is het halve werk ;).
Nu is het wachten op het houten meubel en de BGE.

Bedankt voor jullie input.

Hoi Rob.

Ik zie bij het lijstje waarmee je je topic begon ook rookhout staan.
Denk je dan ook aan de Ceder plankjes om een heerlijke zalmzijde warm te roken?
Dat is ook heerlijk en snel klaar.

Grts,  Hans

joko zei:
We love photo's  :D

Belofte maakt schuld.
Gisteren een maiden run; pizza!

01ceab71b3c8b5e1817c9c7b919858aa.jpg

135efcb31d51024fe9415720cea39ff5.jpg

Allen dank voor het advies qua accessoires. Plankjes voor de zalm moet ik nog aanschaffen. Wellicht een gietijzeren grill voor de grillmarks :p

Voor de rest, super tevreden ;-)

Grasshopper zei:
joko zei:
Belofte maakt schuld.

Mooie meubel hoor. Alleen, ik zie geen pizza.... :P

Grasshopper zei:
Allen dank voor het advies qua accessoires. Plankjes voor de zalm moet ik nog aanschaffen. Wellicht een gietijzeren grill voor de grillmarks :p

En ja en nog een keer ja. Plankjes kun je ook bij Frits bestellen overigens:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=16456.0

joko zei:
Grasshopper zei:
joko zei:
Belofte maakt schuld.

Mooie meubel hoor. Alleen, ik zie geen pizza.... :P

Grasshopper zei:

En ja en nog een keer ja. Plankjes kun je ook bij Frits bestellen overigens:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=16456.0

Dit was de 1e:
1471563c6806227575593400f2492c46.jpg

Van de overige pizza's heb ik geen foto's.

Ziet er top uit!

Terug
Bovenaan Onderaan