BasBQ
Beef en Steak

Aanschaf waar moet ik op letten?

C

Caddygirl

Gast
Beste liefhebbers,

Zoals in mijn stel je even voor topic te lezen was zoek ik een goede gas-bbq waar ik bijna alles mee kan. Ik bedoel wokken, koken, bbq-en, slow cooking etc. Kunnen jullie mij zeggen waar ik op moet letten bij het kijken en vergelijken? Ik heb intussen een redelijk gevuld spaarvarken voor dit project dat houdt in een budget van 750 - 1250 euro. Met misschien nog wat rek als ik zuinig aan doe. Wat ik tot nu toe denk te weten is dat ik moet gaan voor een gietijzeren rooster maar verder zie ik door de bomen het bos niet meer. Zit er verschil in branders?  Nu is Weber volgens mij een veel verkocht merk maar ik kwam van Boretti ook een paar betaalbare tegen waarvan ik nergens kan vinden of deze een gietijzeren rooster hebben. Ik zou heel graag jullie gezouten en ongezouten advies en mening willen.  :D
 
Nog een linkje..
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=17185.0
 
Met een weber ben je verzekerd van goede service en garantie, de maat van het rooster en de hoeveelheid branders zou voor mij belangrijk zijn , zeker als je er complete maaltijden op wilt bereiden, als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de weber Genesis ll E 610 GBS gaan , zit helaas wel aan de top van je budget ?1245,- maar denk dat je dan wel iets hebt waar je alles mee kan.

 
avr zei:
Met een weber ben je verzekerd van goede service en garantie, de maat van het rooster en de hoeveelheid branders zou voor mij belangrijk zijn , zeker als je er complete maaltijden op wilt bereiden, als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de weber Genesis ll E 610 GBS gaan , zit helaas wel aan de top van je budget ?1245,- maar denk dat je dan wel iets hebt waar je alles mee kan.
+1
 
Bedankt voor de reacties ! De Genisis had ik ook al gezien en idd aan de top van het budget maar goed als dat het waard is dan moet je het ook gelijk goed doen en niet iets kopen waar je achteraf spijt van krijgt en volgend jaar iets anders wilt dan kost het alleen maar meer geld.
En wat betreft het linkje... heb het even gelezen en de foto's bekeken... nooit geweten dat je met een zo'n GG ook zoveel kon (beginneling h?!) Ik ken ze wel maar sloeg ze altijd over.

 
boretti zou ik afraden. is inderdaad duur maar er staat weinig kwaliteit tegenover heb ik gemerkt met een Da Vinci...
Weber is top. dat lees je hier veel. en ik ben ook zeer tevreden van mijn Napoleon gasBBQ... tot... ik er nog een groen eitje naast zette...
ondertussen helemaal verknocht aan het keramisch eitje en dient de gasser nog enkel voor pizzas, broodje, een steakje boven de IR brander en de laatste ronde van de 3-2-1 ribs...
als ik er 1 zou moeten wegdoen, dan vloog de gaskachel buiten en bleef het eitje. en met het budget dat je aanhaalt zijn er mogelijkheden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Waarom bak je je pizza niet op je eitje maar op de gasser?

Anywayz, heb hier een genesis s330, bevalt prima. Zat standaard een rvs gbs rooster op. Heb er later grillgrates bij gehaald (niet zo'n fan van het meerwerk van gietijzer, ik zie de voordelen er niet zo van in). Maar wanneer je alleen een keer een steak wil grillen is zo'n seargrate voor GBS misschien een idee? Spitje erbij, prima!

De s330 is de rvs uitvoering met 3 branders en een zijbrander. Voordeel van een zijbrander vind ik, dat je makkelijk iets op de zijbrander kan bakken, terwijl je onder de kap iets totaal anders aan het doen bent (andere temperatuur enzo).

Wat mede van belang is, is ook voor hoeveel personen je tegelijkertijd wilt kokkerellen. Misschien kan je voor de 4 branders gaan en iets luxer qua uitvoering of iets dergelijks.

Qua merk zou ik zonder twijfel opnieuw voor een weber kiezen, wanneer ik opnieuw een gasser zou kopen.
 
Ceriel zei:
avr zei:
Met een weber ben je verzekerd van goede service en garantie, de maat van het rooster en de hoeveelheid branders zou voor mij belangrijk zijn , zeker als je er complete maaltijden op wilt bereiden, als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de weber Genesis ll E 610 GBS gaan , zit helaas wel aan de top van je budget ?1245,- maar denk dat je dan wel iets hebt waar je alles mee kan.
+1

Ik weet dat niet zeker mensen, er staat ook bij de vraag dat mevrouw wil wokken. Voor wokken heb je minstens 4,5 kw nodig, dat halen de meeste fornuizen in huis niet eens, dus of een gasser dat gaat redden....
Maar een tip om te wokken is, gooi een grote Weberstarter vol briketten. Laten gaan tot de vlammen goed hoog komen, en daar je wok opzetten. Als je tenminste een plaatstalen wok hebt, en niet zo'n ding met anti-aanbaklaag. Reken maar dat je dan fijn wokt!
 
Dominique zei:
Ceriel zei:
avr zei:
Met een weber ben je verzekerd van goede service en garantie, de maat van het rooster en de hoeveelheid branders zou voor mij belangrijk zijn , zeker als je er complete maaltijden op wilt bereiden, als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de weber Genesis ll E 610 GBS gaan , zit helaas wel aan de top van je budget ?1245,- maar denk dat je dan wel iets hebt waar je alles mee kan.
+1

Ik weet dat niet zeker mensen, er staat ook bij de vraag dat mevrouw wil wokken. Voor wokken heb je minstens 4,5 kw nodig, dat halen de meeste fornuizen in huis niet eens, dus of een gasser dat gaat redden....
Maar een tip om te wokken is, gooi een grote Weberstarter vol briketten. Laten gaan tot de vlammen goed hoog komen, en daar je wok opzetten. Als je tenminste een plaatstalen wok hebt, en niet zo'n ding met anti-aanbaklaag. Reken maar dat je dan fijn wokt!

Ik lees de laatste steeds meer over het gebruik van een Weber of andere starter om te gebruiken als je wat extra warmte nodig hebt  (b.v. voor het maken van mooie streepjes op je vlees en nu dus ook als wok vuurtje)  gebruiken jullie dan de grote of kleine starter ? :-?
 
Hans zei:
Dominique zei:
Ceriel zei:
avr zei:
Met een weber ben je verzekerd van goede service en garantie, de maat van het rooster en de hoeveelheid branders zou voor mij belangrijk zijn , zeker als je er complete maaltijden op wilt bereiden, als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de weber Genesis ll E 610 GBS gaan , zit helaas wel aan de top van je budget ?1245,- maar denk dat je dan wel iets hebt waar je alles mee kan.
+1

Ik weet dat niet zeker mensen, er staat ook bij de vraag dat mevrouw wil wokken. Voor wokken heb je minstens 4,5 kw nodig, dat halen de meeste fornuizen in huis niet eens, dus of een gasser dat gaat redden....
Maar een tip om te wokken is, gooi een grote Weberstarter vol briketten. Laten gaan tot de vlammen goed hoog komen, en daar je wok opzetten. Als je tenminste een plaatstalen wok hebt, en niet zo'n ding met anti-aanbaklaag. Reken maar dat je dan fijn wokt!

Ik lees de laatste steeds meer over het gebruik van een Weber of andere starter om te gebruiken als je wat extra warmte nodig hebt  (b.v. voor het maken van mooie streepjes op je vlees en nu dus ook als wok vuurtje)  gebruiken jullie dan de grote of kleine starter ? :-?

Ik gebruik om te wokken de grote starter.
 
SilverFox zei:
Waarom bak je je pizza niet op je eitje maar op ...

goed punt, want ook op het eitje is de pizza beter maarrr helaas nogal sletig aan afdichtingsvilt heb ik moeten merken.
dat en op de gasser kan ik 2 stenen tegelijk kwijt




Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Romcars zei:
SilverFox zei:
Waarom bak je je pizza niet op je eitje maar op ...

goed punt, want ook op het eitje is de pizza beter maarrr helaas nogal sletig aan afdichtingsvilt heb ik moeten merken.
dat en op de gasser kan ik 2 stenen tegelijk kwijt




Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ow, die 2 tegelijk is wel erg handig inderdaad, was nooit bij me opgekomen. Thanx!
 
Dominique zei:
Hans zei:
Dominique zei:
Ceriel zei:
avr zei:
Met een weber ben je verzekerd van goede service en garantie, de maat van het rooster en de hoeveelheid branders zou voor mij belangrijk zijn , zeker als je er complete maaltijden op wilt bereiden, als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de weber Genesis ll E 610 GBS gaan , zit helaas wel aan de top van je budget ?1245,- maar denk dat je dan wel iets hebt waar je alles mee kan.
+1

Ik weet dat niet zeker mensen, er staat ook bij de vraag dat mevrouw wil wokken. Voor wokken heb je minstens 4,5 kw nodig, dat halen de meeste fornuizen in huis niet eens, dus of een gasser dat gaat redden....
Maar een tip om te wokken is, gooi een grote Weberstarter vol briketten. Laten gaan tot de vlammen goed hoog komen, en daar je wok opzetten. Als je tenminste een plaatstalen wok hebt, en niet zo'n ding met anti-aanbaklaag. Reken maar dat je dan fijn wokt!

Ik lees de laatste steeds meer over het gebruik van een Weber of andere starter om te gebruiken als je wat extra warmte nodig hebt  (b.v. voor het maken van mooie streepjes op je vlees en nu dus ook als wok vuurtje)  gebruiken jullie dan de grote of kleine starter ? :-?

Ik gebruik om te wokken de grote starter.


Da's nou jammer, ik heb alleen nog maar een kleine starter omdat ik m'n Webertje tegenwoordig met de Looftlighter aansteek.
Maar ik ga het toch eens op de kleine proberen (dan doe ik er tenminste nog wat mee  ;)  ) moet wel even kijken of de opstelling dan wel stabiel genoeg staat.
Dank voor je reactie.
 
@Hans, heel graag gedaan. Hopelijk werkt het met de kleine starter ook. Daar heb ik dan weer geen ervaring mee, ik gebruik de kleine starter alleen op vakantie voor de WGA.
 
Terugkomende op mijn zoektocht naar een multifunctionele bbq...ik ben sinds afgelopen weekend trotse bezitter van een Weber Genesis II E410! Via alles voor de bbq kun je chatten met een medewerker wat ik als heel prettig en informatief heb ervaren. Ook konden ze een goede prijs voor mij maken als ik meerdere accessoires erbij wilde. Dus dat heb ik gedaan..ik heb mijn winkelwagen gevuld met de producten en accessoires die ik wou hebben en ik kreeg daarop een goede prijs/korting aangeboden en heb dit alles aangeschaft op vrijdag. Op zaterdag werden er 2 pakketten bezorgd waarvan ??n hele grote doos waar de Genesis II E410 in zat. Met de handige app Bild was hij eenvoudig stap voor stap (met bewegende beelden) in elkaar te zetten. Wat een pracht bbq! Inmiddels hebben we de Genesis al gebruikt voor een bbq en gisterochtend heerlijke American pancakes met bacon en eieren gemaakt met behulp van de GBS bakplaat. Ik ben fan! Nu op voor het echte werk..de Boston Butt en spareribs.. B-)
IMG_0341.jpg

 
Veel bbq plezier ermee!
 
Enjoy!
 
Terug
Bovenaan Onderaan