BasBQ
Beef en Steak

Aanschaf kamado

rrn76

Tondelzoeker
Berichten
8
Ik heb me eigen de afgelopen tijd behoorlijk ingelezen op het net, maar wat een keuze en verschil in kwaliteit, het wordt er niet duidelijker op.
Momenteel heb ik er 2 op mijn lijst staan die binnen mijn budget vallen en die volgens mij beide kwalitatief zeer goed zijn.
De kleur zwart heeft zeker de voorkeur

- yakiniku 19 inch (1199,-)
- bastard large 2021 (1399,-)

yakiniku is wel de onbekendere van de 2 en is niet bij levering voorzien van allerlei benodigdheden, maar ik kan deze krijgen met 15% korting en dat geldt ook voor de accessoires, waardoor ik de kamado incl 2 halve deflectors, 2 halve roosters en multilevel lift kan aanschaffen voor 1195,-.

Beide geven 20 jaar garantie op het keramiek gedeelte.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de yakiniku of zie ik iets over het hoofd waardoor de bastard de betere is.

Graag jullie advies.
 
Leg 100 euro bij en neem een KJ Classic 2..
Zou ik doen dan althans. Ook al betekend dat 2 maanden wachten
 
KJ Classic zou ik idd ook menemen in de vergelijking. Een andere optie is een Grizzly Grill Elite Large (€999,-).

Komt van dezelfde importeur als The Basterd (en Grill Guru) lijk in heel veel opzichten erg op de Basterd met eveneens 20 jaar garantie. 2021 model is ook zwart met glasvezel afdichting, 2 halve deflectors en heeft een paar interessante opties vs The Basterd (o.a. 2 halve roosters en multilevel lift, RVS scharnier/sluitingen e.d., chipfeeder). Kook oppervlak is wel iets kleiner vs Basterd Urban Large (46cm vs 49 cm op de Urban).

Los van de uiteindelijke keuze zou ik ook kijken naar welke accessoires allemaal passen op de betreffende Q. Tussen Basterd/Grill Guru/Grizzly zijn veel onderdelen uitwisselbaar en veel van KJ past ook. Praktisch als je wat dingen wil uitbreiden (gietijzer roosters, Grill Elevator, drip pan, ezv.) zodat je een beetje prijsbewust wat handige zaken kan toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de zwarte kleur opzij gezet, want ach kwaliteit gaat boven kleur.
Vandaag wordt de rode geleverd, KJ classic 2.
Kan niet wachten tot dat deze er is.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Knut
Gefeliciteerd met de aankoop! Mooi ook dat ze hem op zondag bezorgen. Weet je al wat je erop gaat leggen?
 
Gefeliciteerd, hele mooie Q!
 
Gefeliciteerd. Mooie Q hoor.
 
Mag ik vragen wat de doorslag gaf om toch de KJ2 te pakken?
Ik sta voor min of meer dezelfde keuze... Bastard (Urban) Large of de KJ2... 🤕

Auplex sla ik over, Yakiniku, Grizzly Grill Elite ook overwogen, mooie dingen, maar volgens mij is de kwaliteit van Bastard/KJ nog net 1 tandje beter (garantie idem). Wil het nu goed doen, en niet over 3 jaar "spijt" hebben.
Alleen vind ik het tussen die 2 nog lastig kiezen. Beide vandaag nog eens live wezen bekijken.

Bastard (zeker de Urban) oogt net wat stoerder, groter en steviger op z'n pootjes. Maar de KJ2 zit (ook) top in elkaar, waarschijnlijk groot genoeg wel, dekselscharnier is helemaal super (vederlicht en blijft in vrijwel iedere hoek staan) en heeft het D&C spul standaard aan boord.
En qua prijs doen ze weinig voor elkaar onder. De KJ2 is hier zelfs goedkoper te krijgen dan de Bastard Urban (waar ik nog een D&C set bij zou moeten kopen). Ik neig vooralsnog dus (ook) naar de KJ2, maar ben er nog niet 100% over uit... 🙄
Mede omdat ik denk dat je qua accessoires bij KJ juist weer duurder uit zult zijn, of passen daar ook wel merkloze dingen op? Al vraag ik me ook af, wat je naast een stuk gietijzer en evt draaispit nog toe moet voegen :)
Ben daarom benieuwd naar andermans beweegredenen voor de keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan