BasBQ
Beef en Steak

aankoopadvies

  • Onderwerp starter rroijackers
  • Startdatum
R

rroijackers

Gast
Beste bbq-ers,

Zoals ik in mijn welkomstpost ook al heb vermeld gebruik ik op dit moment een Weber original kettle 47 cm waar ik al een paar jaar met veel plezier op BBQ. Echter vind ik het lastig om temperatuurzones in te richten en kom ik voor grotere stukken vlees soms ook ruimte te kort. Nu was ik eind vorig jaar op het Winter Land Leven evenement en zag daar een BBQ van het bedrijf RoyaalBBQ. Deze leek mij zeer praktisch. Hij is rechthoekig, waardoor hij makkelijk in zones is in te delen. Daarnaast is hij eventueel te voorzien van een side firebox (toekomstmuziek). Deze was echter erg groot en erg prijzig. Nu ben ik eens op internet gaan snuffelen en kwam deze twee BBQ's tegen.

https://www.royaalbbq.nl/product/rookie-classic/
http://www.chargriller.nl/grillers-smokers/char-griller-wrangler/

Beide hebben het zelfde oppervlak en dezelfde prijs. Dat is tevens ongeveer mijn budget. Nu zie ik dat de ene een plaatdikte van 1.5 mm heeft en de chargriller een plaatdikte van 2 mm. Aan de andere kant staat er bij die van royaal bbq wel weer bij dat het een coating heeft voor langere duurzaamheid. Welke is denken jullie kwalitatief beter of is er in deze prijsklasse wellicht een betere optie die ik nog niet gevonden heb?
 
Daar heb ik op zich ook aan zitten denken. Het enige is dat mij een vierkant/rechthoekig grilloppervlak praktisch lijkt. Daarnaast heb ik een zeer slecht zichtvermogen. De weber heeft een losse deksel. Nu heb ik daar wel een houder voor, maar dat werkt toch niet altijd even praktisch. Bij deze kan je de bbq gewoon openzetten en heb ik beide handen vrij om te werken.
 
royaal bbq is een prima winkel, mensen die weten waar ze over praten, zou daar met een gerust hart een bbq of smoker kopen
 
Bedankt voor jullie reacties. Dus die 0.5 mm dikkere plaatstaal is niet zo'n meerwaarde op die van royaalbbq?
 
Ceriel zei:
Leo zei:
royaal bbq is een prima winkel, mensen die weten waar ze over praten, zou daar met een gerust hart een bbq of smoker kopen
Achterhoekers h?? 
Tja, je kan niet alles hebben
 
rroijackers zei:
Bedankt voor jullie reacties. Dus die 0.5 mm dikkere plaatstaal is niet zo'n meerwaarde op die van royaalbbq?

Hoe belangrijk vind je die toekomstmuziek (side firebox)? Het 0,5mm dikkere staal is ook wat waard.
Verder: hoeveel extra moeite kost het je om de deksel van een 57cm Weber in de houder te schuiven? Ik denk dat er in de genoemde prijsklasse weinig bbq' s zo veelzijdig zijn als een Weber.

Weet je zeker dat je de side firebox wilt gaan gebruiken? dan gewoon niet verder zoeken ;)
 
Die side firebox is voor mij niet echt een eis. Alhoewel beide bbq's die toevoeging bieden. Wat betreft de deksel, het is me met de 47 cm al een keer gebeurd dat hij op de grond is gekletterd, omdat ik dacht dat ik hem goed erin schoof en heb me al een keertje lichtjes verbrand. Absoluut niet ernstig, maar dan leek mij zo'n deksel die je gewoon openklapt en open blijft staan handig. Daarnaast hebben ze een warmhoudrek die mij ook wel praktisch leek.
Wat me verder wel verbaast is dat die chargriller dikker plaatstaal heeft, maar de royaalbbq zwaarder in gewicht is.
 
chckstrk zei:
Ik zou lekker voor een 57cm weber gaan. Die is veel groter dan je 47-er en prima op temperatuur te houden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

+1

Weber heeft veel accessoires en spare parts, hun service is heel goed en het zijn gewoon betrouwbare kwalitatief goede BBQ's
Leuk zo'n texas grill, maar als over een paar jaar je rooster aan vervanging toe is, bestaan die merken dan nog wel?
 
Ewald zei:
chckstrk zei:
Ik zou lekker voor een 57cm weber gaan. Die is veel groter dan je 47-er en prima op temperatuur te houden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

+1

Weber heeft veel accessoires en spare parts, hun service is heel goed en het zijn gewoon betrouwbare kwalitatief goede BBQ's
Leuk zo'n texas grill, maar als over een paar jaar je rooster aan vervanging toe is, bestaan die merken dan nog wel?

als je rooster aan vervanging toe is bestel je bij mij gewoon GrillGrates :D

maar zou zeker bij Royaal gaan kijken, aardige lui, en mooie grills!
 
Gewoon voor een 57 Weber gaan met tuck away systeem, je schuift je deksel naar achteren en je kunt los.
 
Hartelijk dank voor de vele reacties. De twee alternatieven zijn wel erg boven het budget. Ik zal eens bij de intratuin gaan kijken of ik overweg kan met een 57 cm weber. En anders ben ik over een paar weken in Winterswijk. Zag dat Royaalbbq daar vlak in de buurt lag. Ga ze dan maar eens met een bezoekje vereren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan