BasBQ
Beef en Steak

Aankoopadvies ketel bbq

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Hi allemaal,

Tijdje geleden dat ik iets gepost heb. De zin om te barbecuen was er even niet. Druk met werk (nieuwe functie), geboorte van een dochter en ga zo maar door.

Afgelopen week de Weber 57 van stal gehaald om te poetsen maar mijn zoontje dacht dat het handig zou zijn om met de fiets het ding omver te kegelen. Gelukkig is het een oude 57 want hij is nu redelijk krom. Na de zomer komt vaak de opruiming en ik ben aan het twijfelen wat ik dan moet aanschaffen.
De Weber Master Touch Premium (met het deksel met scharnier) of de Napoleon Pro. Het mooie van de laatste is het standaard gietijzeren rooster, deksel die naar niet recht naar achter open gaat en het feit dat je het rooster op meerdere hoogtes kan gebruiken. Alleen is het nu zo dat iets in mij zegt “Never change a winning team” en dat ik voor de Weber moet gaan. Het systeem om de temp te regelen lijkt bij de Weber handiger.

Wat zouden jullie doen en waarom?
 
Ik zou zelf in de winkel kijken en zeker voelen. Ik ben een Weber gebruiker (MT 57 en een Summit Kamado), heb wel gekeken naar Napoleon zeker omdat ze op YouTube voorbij komen. Ik vond Napoleon naar mijn smaak niet stevig genoeg voelen. Vandaar toch bij Weber gebleven. Daarvoor zijn ook gietijzeren roosters te krijgen. En hangt er van af wat je met de bbq wil doen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ik zou zelf in de winkel kijken en zeker voelen. Ik ben een Weber gebruiker (MT 57 en een Summit Kamado), heb wel gekeken naar Napoleon zeker omdat ze op YouTube voorbij komen. Ik vond Napoleon naar mijn smaak niet stevig genoeg voelen. Vandaar toch bij Weber gebleven. Daarvoor zijn ook gietijzeren roosters te krijgen. En hangt er van af wat je met de bbq wil doen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Bedankt voor het antwoord. Heb ook naar de Summit gekeken en dan zou ik mijn Masterbuilt verkopen. Maar dan heb ik nog maar één BBQ en dat lijkt me niet zo handig.
 
Ja en nee. De summit kan alles wat de mastertouch kan en meer. Ik heb hem nog niet heel lang, maar ben er heel blij mee. Meer ruimte, meer hoogte verschil mogelijk tussen de kolen en je rooster en goed geïsoleerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Welke Master Built heb je dan en doet die niet wat je wil? En waarom dan toch een nieuwe ketel? Ik had eerst een Weber 47 en daarna een 57. Toen kwam er een Kamado van Grizzly Grill. De 47 heb ik weggegeven. De 57 cm staat een beetje te verstoffen in een hoekje van mn tuin

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
 
Welke Master Built heb je dan en doet die niet wat je wil? En waarom dan toch een nieuwe ketel? Ik had eerst een Weber 47 en daarna een 57. Toen kwam er een Kamado van Grizzly Grill. De 47 heb ik weggegeven. De 57 cm staat een beetje te verstoffen in een hoekje van mn tuin

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
De kamado van Masterbuilt. Hij werkt prima en ik ken hem als mijn broekzak maar de laatste tijd doe ik weinig l&s. Het mooie van die Summit is dat die een stukje ruimer is dan de 57. Ik heb altijd een ketel ernaast gehad en dit is goed bevallen. Die zet ik dan in voor het snelle werk en de kamado staat er rustig naast zijn gang te gaan.
 
Ja en nee. De summit kan alles wat de mastertouch kan en meer. Ik heb hem nog niet heel lang, maar ben er heel blij mee. Meer ruimte, meer hoogte verschil mogelijk tussen de kolen en je rooster en goed geïsoleerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Misschien toch eens in de gaten houden. Die extra ruimte lijkt mij ook ideaal.
 
Als je gaat voor een weber, neem dan een performer. Is wel wat duurder, maar de extra tafel eraan is onbetaalbaar. Tenzij je zelf een meubel wilt maken ofzo. Ja neemt wat meer plaats in. Maar als ik hier voor ons 4 barbecue haal ik mijn keter tafel (kleine niet de xxl) niet altijd van onder de hoes.
Wil je groter dan moet je voor een summit kan, kan ook met tafel, maar begint al snel prijzig te worden. Wachten tot het einde van de zomer, kan je geluk mee hebben, maar zijn meestal alleen de showroom modellen waar ze korting op geven. Het is niet dat er jaarlijks zoveel nieuwe uitkomen. Sommige doen het wel, maar de populaire alvast zeker niet.

Ik heb toen zelf getwijfeld om voor die napoleon te gaan, en toch maar niet gedaan. Voor die weber heb je zoveel extra's, zou in principe ook moeten passen op die napoleon. En gietijzer vergt misschien meer onderhoud, dusja het is een keuze, maar zou zeggen ga ze zijn aan zij vergelijken, op beide zal je zeker gerechten kunnen klaarmaken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan