BasBQ
Beef en Steak

Aankoopadvies bbq guru

 
 

nicky

Stoker
Berichten
409
Ik ben er al een tijdje over aan het denken om een guru aan te schaffen en aangezien een vriendin naar de states gaat over 2 weken heb ik besloten om haar er een mee te laten nemen. Ik heb zelf de volgende bestelling in gedachte:

%5BUNSET%5D.jpg


Ik twijfel over
- Nano q, volgens mij voldoet deze prima. Wie heeft een digiq en gebruikt de ramp mode vaak? Display vind ik niet belangrijk, ik ga hem toch gebruiken icm de maverik
- 8" pit probe update. Is het overdreven om een langere kabel te kopen of is 8" zelfs te kort en moet ik voor de 10" gaan? (icm wsm 47cm)
- Control mount (houdertje), is dat handig of onnodig?
- Zijn er verder nog must haves in die shop? (als we toch bestellen :))
 
Ik heb er geen, maar bij de NanoQ zie je dus ook niet eenvoudig wat je setpoint is. Ik heb deze ooit bekeken en er staat mij bij dat je moest tellen of iets met flashing leds, je moet even voor jezelf bekijken of je daar mee kunt leven. Als je een maverick hebt en je gaat low & slow altijd op 110 graden doen, zou ik er mee kunnen leven  ;)
 
Ik zou zelf voor de DigiQ gaan. Heb ik indertijd ook gedaan. Ik weet niet hoe ver je van je BBQ afzit maar het display van de DigiQ is super helder en kun je van grote afstand lezen. Dus geen maverick meer nodig hier. Het is reuze handig als je je instellingen en temperaturen kunt zien en niet hoeft te gokken wat het nu precies is.

Ik zie geen adapter op je lijstje staan, je moet je viper op je barbecue aansluiten, dat gaat met een adaptertje.
 
Idd zoals Dennis al aangeeft je adapter! Dan kan je de killplug van je lijstje schrappen want die zit bij de adapter.
Hou daarnaast rekening met de verzendtijd, ik heb vorige maand ook wat bij hun besteld en dat laten versturen naar een vriend die voor werk in Houston was en dat nam meer dan een week in beslag. Moet wel zeggen dat ik de over ground shipping had gekozen ipv de 2 dagen over air.
 
noskos zei:
Ik zou zelf voor de DigiQ gaan. Heb ik indertijd ook gedaan. Ik weet niet hoe ver je van je BBQ afzit maar het display van de DigiQ is super helder en kun je van grote afstand lezen. Dus geen maverick meer nodig hier. Het is reuze handig als je je instellingen en temperaturen kunt zien en niet hoeft te gokken wat het nu precies is.

Ik zie geen adapter op je lijstje staan, je moet je viper op je barbecue aansluiten, dat gaat met een adaptertje.

Die 1 viper - 1 small is een kit waarin zowel de fan als de adapter zit...

Hoe lang is jouw kabeltje?
 
MrMannetje zei:
Idd zoals Dennis al aangeeft je adapter! Dan kan je de killplug van je lijstje schrappen want die zit bij de adapter.
Hou daarnaast rekening met de verzendtijd, ik heb vorige maand ook wat bij hun besteld en dat laten versturen naar een vriend die voor werk in Houston was en dat nam meer dan een week in beslag. Moet wel zeggen dat ik de over ground shipping had gekozen ipv de 2 dagen over air.

Ok, apart. Ik heb contact met ze gehad en ze vertelde mij dat het voor 12 dollar 2 dagen na bestelling geleverd zou worden...

Wat had jij besteld? :)
 
Had een UDS adapter, extra set 6 inch probes en een Pit Viper besteld voor mijn CyberQ.
Op 1 mei besteld en werd 9 mei geleverd.. Shipping was $ 8.47..

Zie trouwens in jou plaatje de Viper voor $ 92.00, die van mij was $ 72.00.
Bestel je niet een te grote? Ik heb de 10cm pit viper en daarmee houden we een 200 liter UDS drum zonder problemen aan de gang..
 
ah.. zie nu je comment ervoor, 92 is incl de adapter..
Probes heb ik dus 6 inch, hoe lang de kabel daarvan is weet ik niet precies maar zijn lang genoeg..
Weet ook niet of bij een langere probe lengte de kabel automatisch langer wordt..
 
Ik heb zelf een DigiQ sinds kort en heb hierbij de 10' probe upgrade gekozen. Was uiteindelijk maar een paar $/? duurder en liever teveel dan te weinig kabel.
Het gaat hier trouwens idd om de lengte van de kabel en niet om de probe zelf.

Maar iets waar ik geen rekening mee had gehouden,  is dat de kabellengte van je Viper wel origineel blijft. En aangezien alle kabels m.u.v. de voeding naar je Q gaan, ben je beperkt door de kortste kabel en bij mij is dat dus de Viper.
Nu heb ik daar gelukkig geen last van, maar is mss wel het overwegen waard voordat je kiest voor een probe upgrade.
 
DanBras zei:
Het gaat hier trouwens idd om de lengte van de kabel en niet om de probe zelf.

Ik dacht dat het met de probes zelf te maken, ging uit van 6 inch, 8 inch enz..
Heb mijn vriend google ff gevraagd en het is 6 foot, 8 foot enz :p

 
Zelf heb ik een aantal cyberQ's en een digiQ, zou voor de digiq gaan. Neem de kortste probes die er zijn!!! Ik heb zelf veel lange en dat is een drama. Alles gaat in de knoop en zoals gezegd ben je toch gelimiteerd door de stekker naar je fan. Keuze voor DigiQ is omdat deze simpel is in bediening en gebruik en gewoon heel erg goed werkt zonder onnodige extra's en toeters en bellen.
 
Jord zei:
Zelf heb ik een aantal cyberQ's en een digiQ, zou voor de digiq gaan. Neem de kortste probes die er zijn!!! Ik heb zelf veel lange en dat is een drama. Alles gaat in de knoop en zoals gezegd ben je toch gelimiteerd door de stekker naar je fan. Keuze voor DigiQ is omdat deze simpel is in bediening en gebruik en gewoon heel erg goed werkt zonder onnodige extra's en toeters en bellen.

Sluit ik me volledig bij aan. De CyberQ is best ingewikkeld en indien aangesloten op de pc best wel storingsgevoelig. Ik zou wss nu voor twee digiQs gaan ipv een CyberQ
 
Gerard777 +1
 
Terug
Bovenaan Onderaan