BasBQ
Beef en Steak

aankoop wga en themometer

  • Onderwerp starter gwennlebon
  • Startdatum
G

gwennlebon

Gast
Hallo,

Ik ben al tijdje aan het denken voor deze 2.
Kheb voorlopig enkel een el cheapo maar die is altijd zo groot voor een stukje vlees en daarom zo een klein handig bbqtje.
Normaal zou er een self made reserve offset smoker komen maar die is nog niet begonnen en heb voorlopig te veel verbouwingen in het huis te doen.

WGA:

Hoeveel vlees kan er op liggen? PP van hoeveel kg?
Als ik deze koop wat heb ik bij deze nog iets nodig? accesoires? vaste dome t??
Waar aankopen?

Thermometer:
Ik had graag een draadloze gekocht.

Had altijd gedacht aan een maverick maar welke weetk niet. 732? 733? 735?
Zijn de thermometers van eti ook goed? of ander goed merk? ervaring?

Had deze graag in dezelfde winkel gekocht. Zo zijn de verzendingskosten naar belgie wat verdeeld.

thnx
Gwenn
 
Ik gebruik mijn WGA vooral voor High&Fast en bereid dan het vlees voor een 3-persoons huishouden. L&S is mogelijk, maar vereist wel enige oefening en temperatuurbeheersing, een stuk vlees van 1 - 1,5kg is mogelijk.
Extra accessoires zijn leuk, maar niet noodzakelijk. Ik heb ook een thermometer in een van de twee ventilatieschuiven gemonteerd, maar gebruik deze alleen ter indicatie.

Wat betreft de draadloze thermometer gebruik ik de 732 met veel plezier.
Met de andere door jou genoemde types en verzending naar Belgi? heb ik helaas geen ervaring.

 
Dag Gwenn,
Zoals Ceriel al aangeeft, is de WGA hoofdzakelijk geschikt voor high en fast (direct en indirect) en heel af en toe eens low en slow. Maar een PP maken, vergt echt wel wat oefening. Denk alleen al aan continu bijvullen kolen en ontbreken dekseltemperatuurmeter. Ik gebruik hem (sinds kort) voornamelijk voor Spiffs, groente, hasselbacks etc. Of het snelle werk voor lunch of diner als sate, kip etc. Voor de rest, de uitgebreidere sessies, gebruik ik de mastertouch. Qua grootte, kunnen en er stuk of 12 Spiffs (direct) of kippepoten (indirect) op.

Als thermometer gebruik ik de iGrill2. Voor mij werkt het perfect, de afstand van mijn Q tot telefoon is prima voor de BT-verbinding. Sommige presets zijn erg handig.
 
Hoi Gwenn,

Onlangs heb ik ook een aantal vragen gesteld over thermometers. Inmiddels heb ik de et-733.
Ik vind het een erg fijn apparaat! Ik gebruik hem om de thempertuur van de bbq/rookoven te meten en de andere probe meet ik de kermthemperatuur van het vlees. Even instellen welke thempertuur je wil en klaar.  Ook het bereik is goed. De rookoven staat bij mij achter in de tuin en de ontvanger staat in de woonkamer. Dit is ongeveer 17m en er zitten 2 muren tussen.

Kortom: mooi apparaatje die ET-733!!!
 
bedankt voor de reactie's

Zou een picanha lukken op een wga?

Voor PP zal ik dan iets anders mogen bekijken.

Of raden jullie mij meer een gwn weber 57cm?

Ik had gedacht aan WGA door zijn vierkantevorm en het mogelijk gemakkelijk stabiel houden van deze maar dat heb ik dan mis?
kwou ook iets die snelle bakt of mijn el cheapo.
Soms erger ik mij aan hoelang het duurt voor ik er maar kan deftig op bbq en hoeveel deze verbruikt.


Laurens86 waar heb je deze gekocht? zoals ik gevonden heb kun je er ook 2 bbq mee meten ?

thnx
Gwenn
 
Zoals al eerder vermeld gebruik je de WGA voornamelijk voor High&Fast. Low and slow kan wel, maar het is meer uitdagend om het maar eens met een understatement te zeggen. Daarnaast is een WGA een erg leuke Q voor mee op vakantie.
Ik denk ook dat de meeste mensen de WGA voor erbij kopen. Ik ben er super content mee, maar ik gebruik hem thuis eigenlijk primair voor de spiezen...
Als ik tussen de regels door lees denk ik dat je beter af bent met een 57er...
 
Alles kan op de WGA, maar in het klein.
Ik kan hem niet meer missen. Bekijk mijn topics maar.
 
Je kan er inderdaad ook voor kiezen om de temperatuur van 2 bbq's te meten.
Ik heb de thermometer van mijn vrouw gekregen. Ze heeft hem bij bol.com besteld.

Groet Laurens
 
Terug
Bovenaan Onderaan