Kleine nuance vanuit mijn kant, ik geniet van mijn Genesys en de pulled pork, ribbels, etc (met rookhout) ging erg goed. Als je van alle branders er maar 1 aanzet en op de laagste stand (ipv 2 zoals weber voorstelde) kwam ik mooi laag uit. Echter... het gasverbruik vond ik erg opschieten (heb een Genesys uit Duitsland gehaald en volgens mij gebruikt deze iets meer gas ofzo). Zeker toen ik daarna op de 57 ketel PP heb gemaakt en het verbruik zag.
Daarop heb ik destijds gekeken naar iets wat de boel mooi kan aanvullen naast mijn gasser waarmee ik weinig brandstof zou gebruiken bij langere sessies en goed zou kunnen roken.
Ik heb hierbij gekeken naar een smokey mountain of een green egg. De keuze is voor mij toen gevallen op een green egg. (Mijn reden was destijds; kan ik net als een smokey mountain op roken, hetzij met minder rooster ruimte, maar wel zuiniger. In plaats van de vis ophangen, leg ik ze wel op het rooster
. En pizzas ben ik gek op, en dat kon hij ook als een malle. Ik zeg niet dat dit een goed vergelijk is of was ofzo, maar dat was destijds mijn persoonlijke keuze.)
Ik gebruik mijn eitje tegenwoordig voor langere sessies of zeer lage temperaturen (beef jerky op 45 graden), of voor heel hoog (pizza 300+). De genesys gebruik ik een weer vaak met het spitje of lekker de dutchoven erop, veel verschillende dingen tegelijk klaarmaken etc. De combinatie van die twee bevalt me erg goed en ik kan me voorstellen dat dat ook met een WSM het geval zou zijn geweest (alhoewel ik dan de pizza op de gasser zou moeten maken, wat me lastiger lijkt, maar nooit geprobeerd).
Kortgezegd en strakker on-topic; soortgelijk issue, ik heb er een keramische bij gezet om op te roken.