BasBQ
Beef en Steak

Aangenaam kennismaken

Edwin006

Tondelzoeker
Berichten
2
Dag allemaal,

mijn naam is Edwin en ik woon in Vught. Ik oriënteer me op een Kamado. Daarom treed ik toe tot dit mooie bbqgenootschap.

Al geruime tijd bbq ik met plezier met een kleine Weber smokey Joe, daarmee kom ik prima vooruit. Toch lijkt het me erg leuk om een kamado te gebruiken. Daarmee kan net toch wat meer zoals het bakken van pizza , appeltaart, noem maar op.

omdat ik een beginner met kamado ben en nog niet weet of het een succes wordt, wil ik graag klein starten. Budget tot circa 300€, loefst

vragen komen op als, ga ik voor een Auplex en zo ja welke?

Of voor een tweedehands bastard of zelfs green egg?

Tips en trucs zijn welkom!

Misschien weten of hebben jullie er eentje te koop?
 
Welkom.


Persoonlijk zou ik voor een kamado verder sparen, zodat je uiteindelijk echt datgeen kunt kopen wat je zou willen hebben.
Dan nu klein beginnen en dadelijk weer iets anders willen kopen.
Maar waarom niet eerst bijvoorbeeld een weber mastertouch of wsm? Die zijn zowel nieuw als tweedehands prima te koop binnen je budget en groot genoeg om alles op te kunnen bereiden.
 
Welkom hier

En wat Barbeknoei zegt
 
Edwin, welkom bij de club en succes met je keuze.
 
Edwin als eerste welkom hier. Wat @Barbeknoei zegt kan ik me ook in vinden.
Mijn eerste was een klein Webertje en daarna heb ik de Weber 57 cm Mastertouch met GBS Systeem aangeschaft. Hier kun je alles mee. Je leert het vuur te beheersen en er zijn leuke accessoires voor te koop waardoor je steeds wat nieuws kunt leren.
Voordeel is ook dat je je geld niet kwijt bent; ik gebruik deze nog steeds naast een Kamado.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Welkom. ik heb als eerste een 47cm weber gekocht. vorig jaar met de actie van de albertheijn de grill guru compact gekocht. mijn advies is om eerste een 57cm bbq te kopen. daar kun je heel veel mee. en dan kijken of je verder wilt gaan of niet. nooit geen weggegooid geld.
 
Mooie adviezen, waarvoor dank! Met de weber 57 kan ik dus ook pizza’s etc maken, wat een goed nieuws. Geeft een heel interessante kijk.

mijn beeld was dat een kleine kamado een voor de hand liggende eerste stap was. Mede omdat temperatuur controle juist wat gemakkelijker zou zijn.
Ook lees ik dat die wat gemakkelijker schoon te maken en onderhouden is.
Kloppen die beelden niet?
 
mijn beeld was dat een kleine kamado een voor de hand liggende eerste stap was. Mede omdat temperatuur controle juist wat gemakkelijker zou zijn.
Ook lees ik dat die wat gemakkelijker schoon te maken en onderhouden is.
Kloppen die beelden niet?

er is maar 1 probleemwoord in die zinnen, KLEIN.
Op een kleine kamado heb je dikwijls gewoon te weinig ruimte (voor pizza bijvoorbeeld).

Je kan best even door de zure appel bijten en ineens voor een Large gaan.
 
Edwin als eerste welkom hier. Wat @Barbeknoei zegt kan ik me ook in vinden.
Mijn eerste was een klein Webertje en daarna heb ik de Weber 57 cm Mastertouch met GBS Systeem aangeschaft. Hier kun je alles mee. Je leert het vuur te beheersen en er zijn leuke accessoires voor te koop waardoor je steeds wat nieuws kunt leren.
Voordeel is ook dat je je geld niet kwijt bent; ik gebruik deze nog steeds naast een Kamado.

Dit staat, kan ik me helemaal in vinden. (y)
 
Welkom hier op het mooie forum Edwin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Hoi Edwin,
welkom bij het Genootschap
@Barbeknoei, +1
 
Hoi Edwin,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan