Beef en Steak

Aan de ribs....

KJ_Nico

Kooltjesharker
Gister spare ribs bereid. Voor dit vlees heb ik in eerste instantie de kamado gekocht. Uiteraard maken we nu veel andere dingen erop. Maar spare ribs blijft hiero wel één van de favorieten....

Dus gister aan de slag om de rub te maken. Naast de standaard ingrediënten heb ik er kardemonzaad toegevoegd. HIermee moet je wel oppassen. Kardemon kan best overheersend zijn.
wiqE7iJm.jpg
JG9B8U3m.jpg

Daarna de ribs ontvliesd, losse stukjes weggesneden. Ingesmeerd met mosterd, om vervolgens de rub eroverheen te doen. Is overigens voor het eerst dat ik mosterd gebruik.
2K2YfX9m.jpg
LyHVrJXm.jpg
4PXxyiQm.jpg

De Joe had ik tijdens de voorbereidingen al aangestoken. Temperatuur had ik stabiel op 120gr. Om het half uurtje heb ik ze ingespoten met wat appelsap.
o5FXrscm.jpg
j0Nl4Mbm.jpg
CmiZhX8m.jpg

Na 3 uurtjes heb ik ze eraf gehaald. Wat roomboter en wat appelsap erop voordat ik ze inwikkelde.
HVtpmWfm.jpg
O2Y1EiDm.jpg

Omdat het vrij kleine ribs waren, heb ik ze maar een uurtje gestoomd. Tijd voor het aflakken, ik was best blij de bark.
FXeXeJAm.jpg

Aangezien ik nog een beetje zoekende ben naar de juiste kolen, was ik benieuwd wat ik over had. Dit viel mij niet tegen
JtEJbnWm.jpg

Enfin, het eindresultaat. Borden klaargezet, een beetje groen voer erop. Ribs erbij, friet met een heerlijke truffelmayo ernaast. En om het feest helemaal af te maken een heerlijke Chaamse tripel erbij.
1Y4W4uQl.jpg

man man man
wat ziet dat bordje er heerlijk ui zeg.
daar kan je me altijd voor bellen om te helpen opeten

Als dit in de plaatselijke eethuisjes werd geserveerd, zat ik er elke dag, dat is nog eens een mooie Plate.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Lekker schaaltje hadden we zeker gelust. ;)

Mooie run!
Dat ziet er wel zuinig uit zeg! Daar doe ik op mijn weber een uurtje mee 😱

Terug
Bovenaan Onderaan