BasBQ
Beef en Steak

60l UDS

RemBrand

Tondelzoeker
Berichten
14
Samen met Felix vanmiddag mijn UDS in elkaar geschroefd. De test-run om in te branden vanmiddag rond half 3 / 3 uur gestart en bij de lucht uitlaat bovenin geeft ie nog steeds 130gr plus (daarnaa heeft ikea metertje er genoeg van  :D ) Ik heb nog een waterpan uit mijn brinkmann smoke 'n pit die gaat fungeren als deflector en lekpan rooster is onderweg en heatermeter ga ik calibreren. Wordt vervolgd dus.

Uiteraard enkele fototjes!


001.JPG

Links mijn nieuwe 60l, rechts die van Felix, al een jaartje gebruikt


002.JPG

Schilderstape om gaten uit te meten.


003.JPG

Gaten klein voorboren...


004.JPG

... en waar nodig uitboren met de stappenboor!


006.JPG

Zoals een UDS betaamd, hergebruik van onderdelen... Een stukadoorstroffel als handvat en een oude spatel om de gaten mee af te kunnen dichten.

Tijdens het klussen nog Spiff burgers gebouwd om de inwendige mens ook nog gelukkig te houden. Op de WGA gegooid en prima lunch gehad. Met 2 burgers van zo'n 130gr per stuk heb ik nu (uur of 7) nog niet echt honger ;-)


spiff.jpg


Felix heeft direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om zijn nieuwe 200l vat te boren waar nodig en alvast in te vetten zodat ie thuis ingebrand kan worden. De foto waarin ie ongeveer verdween in de ton bij het invetten, zal ik uit respect hier niet plaatsen... Deze moet wel kunnen, kijk dan toch hoe blij die is! :)


301.JPG


Remco
 
Ziet er allemaal prima uit, zo te zien een leuke dag gehad.
Ben benieuwd naar het eindresultaat. :)
 
Goed bezig mensen!!
 
Productief dagje zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan