BasBQ
Beef en Steak

3 kg Bavette en 1,5 kg picanha

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Nadat ik mijn 14 gasten van kippendijen had voorzien (zie http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/kcbs-kip-experiment/) begon het "echte werk". Picanha had ik alvast voor gegaard op 41C? en daarna ingepakt in alufolie en 3 handdoeken. Pas toen de dijen op waren de Picanha afgefakkeld en meteen ook de stukken Bavette op het rooster gelegd. Tijdens het eten alleen maar oe's en ahhh's ,"tjemig wat is dit lekker".......
Reslutaat. Alles, maar dan ook alles is opgegaan. 14 McPeet potatoes, Coleslaw van 2 spitskolen, 1 salade van watermeloen en rucola, 5 ciabatta's, 22 kippendijen, 1,5 kg Picanha, 3 kg Bavette en als toetje Lin's Peren van de Q (10 peren en 1 bak vanille ijs). Door de drukte maar een paar foto's kunnen maken (toetje is dus "niet gebeurt").

Peterselie snijden voor de chimichurri

De Picanha

Vet insnijden

Picanha voor gegaard en bij 41C? ingepakt

Affakkelen van de Picanha, ook de Bavette van strepen voorzien

Zo zag de Bavette eruit. Wat een heerlijk stuk vlees is dat :D

Bedankt weer voor het kijken
 
Wow.. Heel netjes gedaan zeg!
 
Lekker hoor.
Flinke klus voor 14 man.
Mooi gedaan.
 
Wederom een leuk verslag McPeet. En wat ziet die Bavette er fantastisch uit. Die is echt heel goed gelukt.
 
Prachtig Bavetje zeg... ligt het aan mij of heb je die niet dwars op de draad gesneden?
 
Sander72 zei:
Prachtig Bavetje zeg... ligt het aan mij of heb je die niet dwars op de draad gesneden?
Viel mij ook op. Is met Bavette wel een beetje tricky, al zijn sommige botermals, ook als je ze niet kort snijdt.
Qua garing wel helemaal top trouwens!
 
Sander72 zei:
Prachtig Bavetje zeg... ligt het aan mij of heb je die niet dwars op de draad gesneden?

Niet zeikerig bedoelt hoor, het ziet er allemaal heerlijk uit!

(ben gewoon jaloers op die Bavette)
 
Sander72 zei:
Sander72 zei:
Prachtig Bavetje zeg... ligt het aan mij of heb je die niet dwars op de draad gesneden?

Niet zeikerig bedoelt hoor, het ziet er allemaal heerlijk uit!

(ben gewoon jaloers op die Bavette)
Heel scherp B-)
Eerst een deel met de draad mee gesneden, zag al snel het foutje en daarna de rest wel dwars op de draad gesneden. Beide waren overigens zeer goed te eten en ongelofelijk mals. Dat gaan we veel en veel vaker eten. Zelfs mijn vrouw die niet een super vlees eter is vond dit zo lekker dat ze tot 3 x heeft genomen. Was door chimichurri ook erg lekker.
 
Ziet er inderdaad heel goed uit. Krijg je trek van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan