BasBQ
Beef en Steak

3.2.1 ribben met wedges en maiskolven

Nee, de klimaatkast is alleen voor drinken en om af en toe vlug wat ingrediënten koel bij de hand te hebben.
 
Een beetje off topic maar even een vraagje: ik wil bij mijn buitenkeuken ook een koelkast maar lees overal dat het wordt afgeraden om een koelkast te plaatsen waar het kouder dan 10 graden kan worden. Schijnt veel meer energie te kosten en ook de levensduur van de koelkast flink in te korten. Wat is jouw ervaring? Heb jij daar geen last van? Of moet ik dat advies gewoon negeren? 😁
 
Dat klopt niet.

In de koelkast zit een thermostaat, die schakelt de koelmotor aan en uit.
Als het buiten kouder wordt hoeft de kast minder te koelen en zal hij dus ook minder inschakelen.
In theorie zou je koelkast dus minder slijten in de winter omdat hij simpelweg minder werkt.

Er is 1 uitzondering en dat is een klimaatkoelkast, deze heeft een verwarmingselement en zal als het heel koud is buiten bij gaan verwarmen, dat zal in de winter vaker moeten dan bij “normaal” gebruik.

Dat is ook de reden dat ik hem nu uit heb staan, maar zoals eerder vermeld gebruik ik hem echt alleen voor de drankjes in de zomer.
Heb nu alles in de garage in een andere koelkast liggen.

Als je een simpel onderbouw koelkastje ergens aanschaft is het meestal alleen koelen en kun je deze dus zonder problemen in je buitenkeuken inbouwen.

Mocht je meer vragen hebben en wil dat ik er wat dieper op in ga dan hoor ik het wel.
 
Dat zijn mooie ribbels geworden zeg. En ook lekkere side-dishes.
Ik ben benieuwd hoe je gietijzer het buiten uit houdt. Ik had het eerst ik de schuur hangen maar daar werd het toch te vochtig en ging het roesten.
 
Dat zijn mooie ribbels geworden zeg. En ook lekkere side-dishes.
Ik ben benieuwd hoe je gietijzer het buiten uit houdt. Ik had het eerst ik de schuur hangen maar daar werd het toch te vochtig en ging het roesten.

Ik heb helemaal geen problemen met mijn gietijzer, goed vet weghangen en gewoon regelmatig gebruiken.
 
Dat klopt niet.

In de koelkast zit een thermostaat, die schakelt de koelmotor aan en uit.
Als het buiten kouder wordt hoeft de kast minder te koelen en zal hij dus ook minder inschakelen.
In theorie zou je koelkast dus minder slijten in de winter omdat hij simpelweg minder werkt.

Er is 1 uitzondering en dat is een klimaatkoelkast, deze heeft een verwarmingselement en zal als het heel koud is buiten bij gaan verwarmen, dat zal in de winter vaker moeten dan bij “normaal” gebruik.

Dat is ook de reden dat ik hem nu uit heb staan, maar zoals eerder vermeld gebruik ik hem echt alleen voor de drankjes in de zomer.
Heb nu alles in de garage in een andere koelkast liggen.

Als je een simpel onderbouw koelkastje ergens aanschaft is het meestal alleen koelen en kun je deze dus zonder problemen in je buitenkeuken inbouwen.

Mocht je meer vragen hebben en wil dat ik er wat dieper op in ga dan hoor ik het wel.
Dank! Zoals vaker is internet een enorme bron van veel tegenstrijdige berichten… 😬
 
Dat ziet er heerlijk uit de ribbels. Maar ook een mooie afdak en bbq setup!
 
Heerlijke ribs en een prachtige plek om je hobby uit te oefenen zeg.
 
Lekkere ribs zo. Krijg er honger van
 
Terug
Bovenaan Onderaan