BasBQ
Beef en Steak

3-1-1 ribs

 
 

erik_schreurs8

Pitmaster
Berichten
825
Even de ribs van vuur en rook geprobeerd

Nachtje in de rub
e6d55c4bcb06fb637473d3bad509d8f9.jpg


Bbq klaar gemaakt met de minion methode voor het eerst ging perfect 1 klein kolen mandje vol ecobrassa daar op een paar gloeiende toch 4 uur rond de 105 gr gehouden daarna zakte het wat maar dat was met een paar verse briketten opgelost
2fcf52599fb6be154d787e4542a486bd.jpg
dit was na drie uur toen ingepakt met een lepel appelsap
Uurtje terug op de Q
549d4c9537eec21bb7f6b8beb76f3772.jpg
en nog een uurtje zo op de bbq en na een half uur afgelakt

99cde41925c382c8fff6f67502210605.jpg


Werd weer goed ontvangen hier lekkere bite
Ietwat droog waar kan dit aan liggen ?

Verder geslaagde run met de manier van spareribs maken en de minion methode !!
 
Ziet er goed uit hoor.


Als ik de ribs zo zie dan zijn ze niet al te dit bevleesd. Dan zou de gaartijd te lang kunnen zijn.
 
Die rub is natuurlijk zout. Nachtje inwerken onttrekt vocht. Vuur en rook heeft dikbevleesde Homemade ribben toch? Zou goed moeten gaan dan. Ik rub paar uurtjes vooraf en smeer eerst mosterd. Rot voor je... nu moet je weer een keer oefenen!
 
Sander72 zei:
Die rub is natuurlijk zout. Nachtje inwerken onttrekt vocht. Vuur en rook heeft dikbevleesde Homemade ribben toch? Zou goed moeten gaan dan. Ik rub paar uurtjes vooraf en smeer eerst mosterd. Rot voor je... nu moet je weer een keer oefenen!
Dan zitten die waarschijnlijk niet in de 10kg dozen maar geen probleem we gaan gewoon door met oefen en idd wat minder lang marineren misschien en de Garingstijd wat minder
 
Ik marineer een dag van te voren en Seal ze in. en mijn ribs zijn zeker niet droog.
Ontvliezen, rubben , vacumeren , nacht in de koelkast. 2 uur van te voren uit de koelkast de BBQ op
120 gr een uur of 2 a 3 ligt aan hoe vlezig ze zijn en dan nog 1 a 2 uur ingepakt en daarna afgrillen indirect en lakken.
Zo komen ze bij mij er goed vanaf.
 
Heb bij dunbevleesde ribben, 321, niet last van droogheid, ondanks dat ik ze ook een lange nacht in de rub heb staan (in huishoudfolie gewikkeld).
 
Niet vergeten, is ook gewoon een kwestie van smaak. 3-2-1 voor dunne ribs is mij veel te gaar maar mijn buurman doet er een moord voor... dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan