BasBQ
Beef en Steak

2e Pulled Pork

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.834
Begin dit jaar voor het eerst Pulled Pork gemaakt, was toen alleen even vergeten een foto van het vlees op de BBQ te maken, dus geen knor. De voorraad was op en gisteren was er eindelijk tijd om Pulled Pork te maken.

Enkele weken geleden al een procureur van 2,5 KG bij de Makro gehaald
20150709_154430_zpsxst9qdpu.jpg


Donderdagavond  in de Rub gezet en gisteren ochtend heb ik hem geinjecteerd.

20150710_084301_zpsycfk4yjk.jpg


Om 9:00 was de BBQ al stabiel op 120 graden dus tijd om procureur  op de BBQ te leggen.
20150710_091322_zpsxxba1ske.jpg


Helaas werden de bestelde chuncks rookhout pas vrijdagmiddag geleverd dus had ik nog wat resterende appelsnippers voorgeweekt
20150710_084427_zpswtcc6fsj.jpg


Na een uur of 4 was hij al 70 graden (ik vond dit best snel) en was het tijd om van een saus te voorzien en hem in te pakken.
20150710_125804_zps7dxo7hgv.jpg


Terug op de bbq en rond 16:30 was hij 88 graden. Ik heb hem in een koelbox gestopt (eters waren er nl nog niet ;-)) en een paar uur later mocht hij ge-pulled worden. Het viel me direct al op dat de rook van de appel snippers er niet ingetrokken was, nagenoeg geen smoke-ring

20150710_190341_zps5pladjrh.jpg


Uiteindelijk verder ge-pulled en geproeft en idd de subtiele heerlijke rooksmaak die ik de vorige keer had zat nu niet in het vlees (baalde nu extra dat ik de chuncks vergeten was mee te nemen eerder in de week), ook vond ik het vlees wat droger dan de vorige keer, terwijl ik wel appelsap voor sprayen en een waterbak heb gebruikt. Dat kan wellicht liggen dat ik later heb gepulled? Of is het vlees van de Makro gewoon niet zo'n aanrader?

Geserveerd op een broodje met Coleslaw, het was zo snel op dat ik daar geen foto van heb.  En wat vonden de gasten ervan?? Die vonden het super en dat was voor gisteren even het belangrijkst.

Maar ondanks het voor mij tegenvallende resultaat wel goed geweest dat het mis ging, daar leer je van. Volgende keer haal ik vlees weer bij de Sligro, pull ik direct en ga ik alleen aan de slag wanneer ik rookhout chuncks heb.

Bedankt voor het kijken en hopend op een knorretje :)
 
Geen rookring betekent niet dat de rook er niet ingetrokken is. Soms is ee een rookring maar soms ook niet. Niets om je zorgen om te maken.
 
Lekker hoor.
En wat vervelend dat je het nu nog eens moet maken    :D
 
Ik neem ook vaak procureurs van de Makro en deze zijn bij mij nog niet droog geweest... Het kan zijn dat je een slechte getroffen hebt, desaltnietemin je hebt een piggie badge verdient!
 
Bedankt voor alle reacties en stickertje :) Wellicht een verkeerde procureur idd, eerdaags nog maar eens proberen, heel vervelend. En de smoke-ring  uitleg scheelt een scheldpartij wanneer er wel rooksmaak aanzit maar de smoke ring niet te zien is :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan