BasBQ
Beef en Steak

2e pinksterdag snackdag

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.835
Hallo allemaal,

Vanmiddag vertrokken we wat laat van de camping en vrouwlief vroeg wat we gingen eten. Ik dacht al een maand aan de foto wedstrijd waaraan ik wel een keer mee wil doen, het onderwerp sprak me aan dus het antwoord was direct "Chicken wings!".

Omdat de kinderen morgen weer naar school moeten, moest het e.e.a snel gemaakt worden, dus werd het een snelle maaltijd. Thuisgekomen snel even kippenvleugels gehaald en  direct in de rotidor gezet (hier de favoriete rub voor kip).

IMG_3664_zpslbe4u3gu.jpg


Het moest wel een volledige (BBQ) maaltijd worden dus ook een paar aardappels om te poffen  maiskolven  schoongemaakt. Dit alles op de kamado, we gingen er ook wat witte bonen bij eten, maar dat ging niet meer passen (dan maar in de pan  :().

IMG_3671_zpsuhs5f1b8.jpg


De kamado een klein half uur op 180 graden, wat is dat ding toch fantastisch op temperatuur te houden. De kip ging wel wat hard dus even in een aluminium bak geplaatst en af en toe geroerd. Het bleef namelijk een relaxte maaltijd dus geen zin om nog een plate setter te pakken. Op het laatst nog een beetje BBQ saus erover.

IMG_3669_zpsm6jtpu1p.jpg


De kip en rest van ingredienten kwamen er super van af. Was weer genieten.

IMG_3675_zpsinzu8ur5.jpg


Bedankt voor het kijken.
 
Dat ziet er top uit!  Waar haal je die r?tidor?
 
Lin zei:
Dat ziet er top uit!  Waar haal je die r?tidor?

Dank je. Die haal ik bij de Makro
 
altijd goed kippies  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan