BasBQ
Beef en Steak

2e hands wga gekocht.

 
 

Jarwin

Vuurmaker
Berichten
61
Hoi allemaal gister is mijn WGA met handvaten binnengekomen van marktplaats.
Vandaag flink aan het poetsen geweest en tot mijn verbazing zit er op 1 hoek roest en bladert de emaille aan de binnenkant van het deksel af.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Schuren en seasonen?

Ben al Met de verkoper naar een oplossing aan het zoeken.


   
f1e77cf76f27e35ee71f4c4f9407d631.jpg
eceddfccae4f0761acb6ac7fecd9549d.jpg
047c05c0635204bb39780b9d237ea663.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Oeps dat heb ik nog niet eerder gezien. Je zou ook een mailtje naar weber kunnen sturen.
 
Hoi Frits,

Heb je advies opgevolgd en even een mailtje naar weber gestuurt.
Heb er uiteraard ook bij gezet dat de bbq van 2002 is dus al op leeftijd. Maar me toch afvraag hoe dit zomaar kan.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Gebruiker van Bbqforum had gebeld met weber en dit is het antwoord:


Zoals telefonisch aangegeven is er aan de foto te zien dat er niks aan de hand met de barbecue van de klant, alleen een kwestie van goed schoonmaken. De binnenkant van onze*deksels zijn niet geverfd maar gecoat met meerdere lagen emaille op 870?, en kan dus niet afbladderen.

*

Wat u ziet is een afzetting van verkoold vet en rook die zich beetje bij beetje ophopen naarmate u uw barbecue vaker heeft gebruikt. Deze afzetting kan gaan afbladderen*zoals verf. Dit proces begint gewoonlijk in het midden van het deksel en breidt zich dan uit naar de zijkanten. Er komen dan grote of kleinere stukken los die glimmen aan de ene kant en dof zijn aan de andere.

*

Deze koolstofafzettingen zijn helemaal niet giftig, maar u moet ze toch geregeld verwijderen. Borstel gewoon alle losse deeltjes met de roosterborstel of met een prop aluminiumfolie*weg, voordat u uw barbecue aansteekt. Om te voorkomen dat er zich opnieuw een dergelijke laag vormt, veegt u na elk gebruik met een vel keukenpapier of lauw water met wat zeep het deksel schoon wanneer het nog warm maar niet langer heet is

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan