BasBQ
Beef en Steak

1ste Pulled Pork (mini) verslag(je),..

 

Tjeerd

Kooltjesharker
Berichten
239
Gister snel even wat boodschappen doen, terwijl ik langs de winkels loop roept de slager mij,.. ik heb nog een stukje procureur voor je als je wilt,. Dus bij thuis komst boodschappen opruimen en snel het vlees in de rub zetten. Om de Mini vervolgens een nachtje in de koelkast stoppen.
IMG_20220501_092118.jpg


De volgende dag met een bakkie koffie naast me ga ik de Weber rustig klaar maken,. Aan gezien het een mini procureur is besluit ik om de temperatuur niet gelijk naar de 107°C te brengen. 90°C beginnen we eerst maar eens mee om te snel uitdrogen te voorkomen.
IMG_20220501_125025.jpg


Na een paar uurtjes komt de interne temperatuur waar ik hem wil en pak de mini procureur in. Vanaf dit moment gaat de Weber op z'n 120°C tot het moment daar is dat er geen weerstand is bij het prikken. Nu mag de mini procureur lekker rusten voor we er Pulled pork van maken,..
IMG_20220501_162731.jpg
IMG_20220501_164250.jpg
tot zo ver mijn mini verslag!!
 
Mini of niet, had er graag van geproefd! 😋

Ziet er lekker uit.
 
Gefeliciteerd met je Knorretje. Mini procureur is wel balen want de pulled pork is dan zo snel op ;)
 
Proficiat met het mini knorretje. Biggetje. 😉

Mini of niet. PP ziet er lekker uit.
 
Ziet er heerlijk uit man!

En leuk en mooi verhaal! Top


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
……roept de slager mij,.. ik heb nog een stukje procureur voor je als je wilt,.
Mijn vrouw gelooft me nooit als ik zoiets zeg, thuiskomend met een vracht procureur, ribeye, diamanthaas…

😳🙄😆
 
Mijn vrouw gelooft me nooit als ik zoiets zeg, thuiskomend met een vracht procureur, ribeye, diamanthaas…

😳🙄😆

Haha nee dat kan ik me indenken,..
Maar goed ik ken de slagers familie dan ook al ruim 40 jaar, en dan wil er wel eens wat gematst worden. 😎😉
 
Op zich wel een interessante gedachte: wat als je een grote procureur in drie of vier kleinere stukken snijd en dan bereid zoals Tjeerd? Meer oppervlakte, dus meer rub en meer rookrand. Maar misschien ook meer verdamping, dus droger? :unsure::unsure:

Mooi verslag in ieder geval!
 
Op zich wel een interessante gedachte: wat als je een grote procureur in drie of vier kleinere stukken snijd en dan bereid zoals Tjeerd? Meer oppervlakte, dus meer rub en meer rookrand. Maar misschien ook meer verdamping, dus droger? :unsure::unsure:

Mooi verslag in ieder geval!

Kan gewoon hoor.

Procureur is van zichzelf wat vetter, hierdoor is het een behoorlijk vergefelijk stukje waar je enorm veel mee kunt.

Zoiets bijvoorbeeld;

 
Op zich wel een interessante gedachte: wat als je een grote procureur in drie of vier kleinere stukken snijd en dan bereid zoals Tjeerd? Meer oppervlakte, dus meer rub en meer rookrand. Maar misschien ook meer verdamping, dus droger? :unsure::unsure:

Mooi verslag in ieder geval!

Op zich wel een interessante gedachte: wat als je een grote procureur in drie of vier kleinere stukken snijd en dan bereid zoals Tjeerd? Meer oppervlakte, dus meer rub en meer rookrand. Maar misschien ook meer verdamping, dus droger? :unsure::unsure:

Mooi verslag in ieder geval!

Ik vond de mini persoonlijk meer smaak hebben dan een normaal maatje PP.
 
schuif maar door. ziet er goed uit
gefeliciteerd met je knor
 
Terug
Bovenaan Onderaan