Beef en Steak

1ste keer spareribs

RobbertM

Tondelzoeker
Berichten
20
Na wat research ook de spareribs gemaakt.
Van de Sligro 2 dik bevleesde ribs een avond van te voren in de rub gezet.

Ingepakt met roomboter, appelsap en wat lichtbruine basterdsuiker.

Afgelakt met Ray's bbq saus, 1 ketting pittig/zoete en de andere met de zoete saus.

Gegaard volgens het 3-2-1 (ook in uren) methode op de bbq.
Ze waren heerlijk, mag iets korter.
Was wel heel erg gaar al houden ze daar hier wel van.
Uit het folie halen was bijna niet te doen zonder dat ze uit elkaar vielen.
1 ketting kon ik dan ook niet heel houden.
Moet denk daar ook wat handigheid in krijgen met het oppakken zonder dat de ribs beschadigen van de tang.

BBQ: De Weber Master Touch met indirect dmv diffuser plate.
Briketten: Bon Fire kokos briketten met Appel rookhout.
Temperatuur op het rooster tussen de 105/120 graden

1000187958.jpg


1000188276.jpg


1000188312.jpg


1000188652.jpg


1000188313.jpg
 
Zien er prima uit. En een tip: zorg voor een mooie lange tang en dan de ribbels in de lengte oppakken, dan hou je ze heel
 
Wat mij opvalt is dat de sensor voor de dome temperatuur besmeurd is met laksaus? Je temperatuur zal dan waarschijnlijk ook niet kloppen.
Anders zien de ribbetjes er heel goed uit. Ge zou een rack extra mogen bijleggen voor mij.
 
Wat mij opvalt is dat de sensor voor de dome temperatuur besmeurd is met laksaus? Je temperatuur zal dan waarschijnlijk ook niet kloppen.
Anders zien de ribbetjes er heel goed uit. Ge zou een rack extra mogen bijleggen voor mij.
Dat heb ik zelf idd ook gezien.
Gelukkig was dat pas op het laatst.
 
Lekker hoor! Ik hou ook altijd zelf wat minder tijd aan. Vaak 2,5 1,45 en 0,45 voor ribs. Toch wel benieuwd welke lekkerder was? De pittige of zoete variant?
 
Gewoon lekker spelen... 3-1-1 bijvoorbeeld.

Ik pak de ribbels graag met katoenen handschoentjes met daarover latex of nitril. Dan kun je lekker voorzichtig handelen en geen sporen achterlaten.
 
Mooie ribbels.

Zal zeker gesmaakt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan