BasBQ
Beef en Steak

1ste Fatty, slechts 2 foto's

 
 
 

Holkers

Pitmaster
Berichten
660
Allen,

Vandaag wilde ik een Fatty maken. Stond al heel lang op de To-Do lijst, dus moest het er eens van komen, ook om het einde van de (te korte) vakantie te 'vieren'.

Op zaterdag een kilo half-om-half gehakt gekocht, even op smaak gebracht met wat peper en zout, paprikapoeder en tijm. Uitgerold op wat folie en bekleed met wat Aw Shit rub, kaas, paprika en champignons (kleine blokjes) en wat Blue Hogs BBQ saus. Dat opgerold en beplakt met ontbijtspek. Klacht: Waarom kun je nergens meer normale plakken kopen in supermarkten? Alleen maar ronde versies.. Werkte ook prima, maar wilde vlechten...

Zondag om half 2 de Q aangestoken, 3 kwartier later stabiel op 110 graden en de fatty erop gelegd. Wat hickory erbij voor de rook. na 1.5 uur wat Sweet Baby Rays BBQ saus erop gelakt. Na 2.5 uur totaal was de fatty op 79 graden (was even stukje wandelen met m'n dochtertjes, dus even voorbij de 75 geschoten)...

Paar plaatjes:

Vlak voordat de Fatty van de Q kwam
bimpfq.jpg


Aangesneden (20 minuten onder alu-folie)
142v2tc.jpg



Resultaat:
Lekker! Beetje te pittig, geen Aw Shit meer gebruiken dus. En iets minder rub.. Lekker mals, mooie rooksmaak en op een broodje met wat whisky-saus was het perfect!
Gaat zeker vaker op het menu staan.

ps.
Sorry voor de 'kwaliteit' van de pics, had alleen m'n kPhone bij de hand en die heeft alleen nog maar een front-cam...
 
Ik zie dat ik dit ook maar op mijn to do lijst moet zetten.

Een bekende Zaanse grootgrutter verkoopt pakjes met recht spek. Voor als je het nog eens gaat maken.
 
Of zelf je bacon maken.....
 
fatty is zo leuk om te maken, en je kan er zoveel in kwijt
 
Terug
Bovenaan Onderaan