BasBQ
Beef en Steak

1st time BCC

 
 

BdeV

Sprokkelaar
Berichten
29
Na een goede week terug Moinkballs te hebben geprobeerd op de KJC2 en het gisteren nog eens over te hebben gedaan voor mijn verjaardags visite ging dan vandaag voor het eerst de temp wat hoger in het ei.

Bij de slager op het dorp een mooie kip gehaald, deze even een massage gegeven met wat olijfolie, vervolgens de Braairub 1 er goed overheen gestrooid+ wat in de kip zelf.

Een Radler in de stand en de kip er op plaats laten nemen.

De Kamado was ondertussen mooi op temperatuur (175°C) nadat de pompoen, zoete aardappel en wortel waren gesneden, met wat olie en kruiden waren bestrooid.
Dus de temp sensoren in de kip gepierced en met behulp van mijn lieftallige assistente het geheel naar buiten verhuisd.
Alles op de Kamado, dekseltje dicht en met een scherpe blik vanuit de woonkamer de temperaturen in de gaten houden.
Met nog een graad of 8 te gaan de schuiven even vol open gegooid om het huidje even wat knapperig te stoken.

Uiteindelijk zat ik 3 a 4 graden boven de juiste temperatuur voor kip.
Dit maakte de kip er niet minder sappig door en wat een prachtige smaken tijdens het eten!

De wortel was iets te grof gesneden dus die was niet volledig gegaard in tegenstelling tot de zoete aardappel en pompoen.

We hebben er heerlijk van gegeten en zitten nu lekker uit te buiken op de bank.

Volgende keer eens kijken of we ketjap of iets anders jn de stand doen.

IMG20221114164204.jpg


IMG20221114170330.jpg


IMG20221114180934.jpg
 
Een trotse dame, welkom bij de Tokkies.
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Da's weer een heerlijke kip, gefeliciteerd met je sticker! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Ze ziet er goed uit!

Een paar graden meer maakt niet zoveel uit bij een goeie kip.
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Ze ziet er goed uit!

Een paar graden meer maakt niet zoveel uit bij een goeie kip.
Was inderdaad prima kip. Maar ben niet anders gewend van de slager hier op het dorp. Bijna alles lokaal. De Limousin runderen lopen nog net niet in zn achtertuin.

Goed leermoment om volgende keer iets eerder de schuiven op te gooien.
Hebben er in ieder geval smakelijk van kunnen eten en alles was heerlijk mals en sappig.
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Kippie, lekker hoor. Gefeliciteerd

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Terug
Bovenaan Onderaan