BasBQ
Beef en Steak

1e sessie op de nieuwe UDS - Ribs

 
 

MR1985

Sprokkelaar
Berichten
32
Goedemiddag,

Gisteren was het dan toch zo ver: voor het eerst ging er iets gemaakt worden op de nieuwe UDS. Heb uiteindelijk gekozen om ribs te maken. Moet zeggen, ging prima op de UDS. Temperatuur was mooi stabiel te houden. Foto's:

Deze is nadat ze uit de folie kwamen geloof ik (weet niet meer precies wanneer ik nu foto's heb gemaakt :p):
7YV4WbV.jpg


Met de BBQ saus erop gesmeerd in het laatste half uurtje.
ZrnJGox.jpg


Heb geprobeerd om 3-2-1 methode aan te houden, maar merkte dat dat toch wel een lange tijd is voor baby backs. Tijd in de folie heb ik dus iets korter gedaan en ook het laatste uur was geen vol uur. Vlees was flink teruggetrokken, op sommige stukken zelfs een beetje te ver op de kleinere slabs. Wel superlekker, vlees was goed gaar, goede structuur ook.

All purpose rub van Turnpike Smokers gebruikt, en voor vloeistof in de folie wat appelsap. Rookhout was ook appel (had ik nog liggen). BBQ saus was Sweet Baby Rays + wat vocht uit de folie.

Leerpuntjes:
- Draai luchtinlaten van de UDS dicht als je het deksel eraf moet halen, anders piekt de temperatuur (oeps :) )
- 3-2-1 is rijkelijk lang voor baby backs
- Een UDS is awesome!
 
Ribs heerlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Honger!!!1111oneoneeeneen. Hier saai koken, tartaar , aardappels en wortelen vanwege een verplicht ingestelde balansdag door de leidinggevende
 
Lekker hoor
 
Lust ik. Ziet er godd uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan