BasBQ
Beef en Steak

1e sessie met de Inkbird ISC-007BW BBQ controller

 
 

Gido.V

Vuurmaker
Berichten
74
Vandaag de Inkbird controller uitgeprobeerd op mijn Bastard Large. Er stonden spareribs op het menu. Het was wel even een gepuzzel met de installatie en het verbinden van de controller met de telefoon. Eenmaal aangesloten is het even zoeken naar de juiste instelling.

Ik heb er voor gekozen om de controller aan te sluiten 20 graden onder de gewenste temperatuur. Vanaf dit punt duurde het nog best lang voor de gewenste 112 graden bereikt was. Toen de temperatuur eenmaal stabiel was ben ik vol lof over de controller. De temperatuur bleef echt tussen de 111.5 en 113.8 gedurende 2.5 uur! Dit is naar mijn mening perfect.

Heeft iemand anders ervaring met deze controller die wellicht mijn vraag kan beantwoorden. Wanneer ik deze aangesloten heb en de fan volle bak blaast komt er uit alle mogelijke kieren rook. Is dit bij jullie ook?

Als er behoefte is aan een volledige Nederlandse review hoor ik het graag. Ik vind dat er weinig ervaringen in het Nederlands te vinden zijn.

86f581ee2934d17436c95f0743155d67.jpg

0a942ccd793dfcf25760581e3a466b88.jpg

1d18275e69479047a1ca962535cef971.jpg

786a40f45aafe6fe41c45c0b9d7d8e4c.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb hem vandaag ook eindelijk weer een keer gebruikt. Om zalm warm te roken. Dat moet op lage temperatuur (ik heb gekozen voor 80 graden) en daar wil je geen grote uitschieters bij. Daarvoor is de controller erg fijn.

IMG_3650.jpeg


Ik geef de controller de controle 😂 zodra de vlammen zijn gedoofd. Dan loopt de temperatuur mooi op tot de ingestelde waarde, ook als dat een lagere temperatuur moet zijn.

Uiteraard komt de rook uit alle kieren als de fan vol blaast. Gelukkig, want de kamado is geen ballon 😁
 
Ik heb er voor gekozen om de controller aan te sluiten 20 graden onder de gewenste temperatuur. Vanaf dit punt duurde het nog best lang voor de gewenste 112 graden bereikt was.

Waarom gewacht? ik sluit altijd direct aan, laat de topvent volledig open, en als we er bijna zijn dan pas sluit ik de topvent.

Heeft iemand anders ervaring met deze controller die wellicht mijn vraag kan beantwoorden. Wanneer ik deze aangesloten heb en de fan volle bak blaast komt er uit alle mogelijke kieren rook. Is dit bij jullie ook?

Jup, zowel mijn Signals & Billows als de Inkbird doen dit beiden.
De lucht die er in gepompt wordt moet er ook terug uit, er zit zoveel druk op dat dit via de kieren naar buiten komt.
Daarom dat ik bij het opstarten de topvent open zet, dan kan alles via daar naar buiten en is hij nog sneller op temperatuur.
 
Waarom gewacht? ik sluit altijd direct aan, laat de topvent volledig open, en als we er bijna zijn dan pas sluit ik de topvent.



Jup, zowel mijn Signals & Billows als de Inkbird doen dit beiden.
De lucht die er in gepompt wordt moet er ook terug uit, er zit zoveel druk op dat dit via de kieren naar buiten komt.
Daarom dat ik bij het opstarten de topvent open zet, dan kan alles via daar naar buiten en is hij nog sneller op temperatuur.

Bedankt voor je reactie! Duurt het opwarmen dan niet gigantisch lang? Of gaat het met de topvent open wel snel?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt voor je reactie! Duurt het opwarmen dan niet gigantisch lang? Of gaat het met de topvent open wel snel?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Topvent open betekent dat je meer 'trek' hebt in je bbq, dus meer zuurstoftoevoer, dus warm je sneller op
 
Bedankt voor je reactie! Duurt het opwarmen dan niet gigantisch lang? Of gaat het met de topvent open wel snel?

veel sneller, want je blaast lucht in je Q en doordat de topvent open staat heb je een mooie groot doorstroom.
Als je die niet op tijd dicht doet ga je zelfs een gigantische overshoot krijgen.
 
veel sneller, want je blaast lucht in je Q en doordat de topvent open staat heb je een mooie groot doorstroom.
Als je die niet op tijd dicht doet ga je zelfs een gigantische overshoot krijgen.

Op welk moment draai jij je topvent dicht dan? Of nja op een kiertje. Hoeveel graden vanaf je target temp?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Op welk moment draai jij je topvent dicht dan? Of nja op een kiertje. Hoeveel graden vanaf je target temp?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
als ik 110 op het oog heb is dat rond de 90 à 100, het gebeurt dan zelfs dat de mijn BGE ff terug valt in temperatuur omdat de luchtstroom van warme lucht vermindert.
 
Zoals ik ook al schreef inderdaad direct aansluiten zodra het houtskool gloeit. Dan met gesloten deksel en topvent volledig open op laten warmen. Ik sluit de topvent (gaten in margrietschijf open naar gelang gewenste temperatuur) op ± 20° onder de ingestelde gewenste temperatuur. Zo warmt de kamado prima gecontroleerd op.
 
Zoals ik ook al schreef inderdaad direct aansluiten zodra het houtskool gloeit. Dan met gesloten deksel en topvent volledig open op laten warmen. Ik sluit de topvent (gaten in margrietschijf open naar gelang gewenste temperatuur) op ± 20° onder de ingestelde gewenste temperatuur. Zo warmt de kamado prima gecontroleerd op.

Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan