BasBQ
Beef en Steak

1e keer short ribs

 

ContenteMens

Vuurmaker
Berichten
63
Zojuist wat voorwerk gedaan en ze liggen er op, Australian angus short ribs 1 groter stuk en 1 iets kleiner.
het grote stuk pak ik bij circa 70 graden in en het kleinere stuk gaar ik zonder in te pakken door in de hoop dat ze ongeveer gelijktijdig klaar zijn.
Heb voor de rub het noskos texas style recept gebruikt en heb er een klein beetje (1 theelepel) koffie aan toegevoegd.
Als rookhout gebruik ik appel en eik, ik ben benieuwd.

1e stuk: het stuk welke in folie gegaard is, Ingepakt met een klein beetje roomboter. Na circa 6u op 94 graden kern temperatuur waarna circa 45 min rusten in de folie. Super mals en extreem sappig, mooie rooksmaak. Bark niet krokant maar dat was ook niet de verwachting.

Stuk nummer 2: Het kleinere stuk, na 10u garen op circa 110 graden een kerntemperatuur bereikt van 94 graden (wel wat langer dan wat mijn verachting was). Tussentijds wat besprenkeld met appelsap en hierdoor de eerder genoemde kruidenmix. Vervolgens 45 min laten rusten waarna de botjes er zo uit geplukt konden worden. Zoals op de foto te zien geserveerd met een Stuffed potato en frisse Coleslaw. Mooie knapperige bark en boterzacht van binnen, echt bovenverwachting lekker.

Al met al gaat mijn voorkeur uit naar de bereiding van het 2e stuk, garen zonder in te pakken. Echt een fantastisch stuk vlees, super knapperig en geweldig sappig. Al het vet in het vlees is boterzacht versmolten met het geheel. Wel iets meer geduld hebben maar dit is het meer dan waard. Dit ga ik vaker maken!


Alvast wat fotos, de rest volgt straks!

IMG_20210220_103924.jpg


IMG_20210220_103840.jpg


IMG_20210220_103703.jpg


IMG_20210220_103757.jpg




IMG_20210220_164131.jpg


IMG_20210220_164232.jpg


IMG_20210220_201241.jpg


IMG_20210220_201406.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk stuk vlees. Mooie marmering. Ik ben super benieuwd naar het resultaat en het verschil tussen de 2.

Wrappen moet niet per se bij een specifieke temperatuur. Belangrijk is ook dat je bark goed zit, je voldoende rookt hebt gepakt en je fat cap wat gelatine achtig wordt.
 
Geloof graag dat je dit vaker gaat maken. Ziet er heerlijk uit.
 
Interessante vergelijking zo. Je zou juist verwachten dat het niet ingepakte stuk wat sappiger zou zijn, maar dat is nu dan niet het geval...
 
Mooi stuk, zal gesmaakt hebben 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan