BasBQ
Beef en Steak

1e keer rotisserie, met kip

 
 

Ericamado

Pitmaster
Berichten
595
De planning was om het afgelopen zaterdag te maken, maar uiteindelijk is dat vandaag geworden :giggle:
Een hoevekip ± 1,5kg met Noskos chicken rub op de nieuwe Letzq spit.

Hoevekip label rouge.jpg


Kip aan spit op ashouder.jpg


Dat was ook de eerste keer dat ik het tussenschotje in de mand gebruikte, zoals je ziet 😂

Tussenschot 1e keer.jpg


Bijna klaar:

Kip aan spit.jpg


... en eten maar! 😀

Resultaat.jpg
 
Lekker kippetje. Ziet er goed uit ik moet hem ook nog steeds op het spit maken, hoe lang heeft ze mogen draaien?

En hoe bevalt die spithouder? Die wil ik nog aanschaffen
 
Laatst bewerkt:
De ashouder is handig.
Nóg handiger zou zijn als er geen moer op zou zitten waar je de spit met schroefdraad van het handvat in moet draaien, maar een busje met hetzelfde vierkante gat als in de motor zit om het in te zetten. Nu moet je dus handvat verwijderen om de spit op de ashouder te kunnen draaien 🤔

Ik heb de kip bij 180°-190°C gegrild en was in ± 50 minuten klaar (temperatuur borst 74°C).
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
De ashouder is handig.
Nóg handiger zou zijn als er geen moer op zou zitten waar je de spit met schroefdraad van het handvat in moet draaien, maar een busje met hetzelfde vierkante gat als in de motor zit om het in te zetten. Nu moet je dus handvat verwijderen om de spit op de ashouder te kunnen draaien 🤔

Ik heb de kip bij 180°-190°C gegrild en was in ± 50 minuten klaar (temperatuur borst 74°C).
Ah inderdaad. Nu gebruik ik zelf de Joetisserie die heeft geen handvat dat zou dan wat makkelijker moeten werken.

Bedankt voor je reactie!
 
In mijn ogen de lekkerste bereidingswijze, aan het spit. Ziet er heerlijk uit!
 
Oei altijd lekker.. persoonlijk vind ik dit eigenlijk de lekkerste manier om kip te bereiden.
 
Smaakte ook zeker naar meer!
Deze eerste keer heb ik het mezelf makkelijk gemaakt en het op deze manier gedaan.
Volgende keer meng ik een deel van de rub met roomboter en doe dat ook onder het vel.

..... maar eerstvolgende keer plan ik buikspek aan het spit :D
 
Handvat van de Letzq gebruik ik niet. Hierdoor kan ik het tafeltje nog gebruiken.
Wanneer je een bbq hebt, dan heb je waarschijnlijk ook goede handschoenen.
 
Tja, ik kan de spit ook zelf draaien maar gebruik liever het meegeleverde motortje ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan