BasBQ
Beef en Steak

1e keer Pizza op Kamado

 
 

TraegerTinus

Gemarineerd
Berichten
1.146
Goedemorgen allemaal.

Voor afgelopen weekend een koude maanden BBQ gekocht bij Intratuin (deze blijft op de binnenplaats staan en wordt alleen gebruikt tijdens de koude maanden)
Beetje lopen zoeken en met een mooie actie (-15%) de medium gekocht met rooster 42cm.

Ik vertelde de kinderen dat je hier ook goed Pizza op kon maken (ik zei dat hard genoeg zodat vrouwlief het ook kon horen) dus de druk was gezet en de BBQ moest er komen..... hahahaha

Maar wat een heerlijkheid zo'n apparaat, ben gek op mijn pelletsmoker maar dit is ook super zeg.

Goed, Pizza steen gekocht en Marabu van Grill Fanatics, prima spul maar knettert wel wat bij veel zuurstof (deksel open) verder geen geknetter.

Pizza bodems van de Appie (zelf maken is dan weer de volgende stap, kan niet wachten, zal zondag wel worden, haha) en wat vulling gehaald.

Saus zelf gemaakt naar Recept van Ralph BBQ (staat op youtube) van Tomaten door de helft, uienringen en teentje knoflook in het skillet.
daarna de saus met de staafmixer bewerkt en nog wat italiaanse kruiden en extra oregano + wat zout/peper en van die groene blaadjes toegevoegd, simpel en lekker man.

Goed, BBQ was dikke 250 graden Dome temperatuur met de schuiven volledig open, platesetter er in en pizza steen op het hoogste rek. waarom? geen idee, moet wat proberen.

Laat de foto's spreken, thuis vonden we het prima geslaagd.
kinders waren niet klaar na 6 pizza's (met z'n 5en) hahaha

Oja, in deze setting kon ik 6 Pizza's in een uur doen.

2022-11-01 16.23.33.jpg


2022-11-01 16.02.37.jpg


2022-11-01 16.23.54.jpg


2022-11-01 16.33.54.jpg


2022-11-01 17.16.24.jpg


2022-11-01 17.19.44.jpg


2022-11-01 17.28.16.jpg


2022-11-01 17.28.40.jpg


2022-11-01 17.52.52.jpg


2022-11-01 18.26.03.jpg
 
Lekker hoor Tinus! grizzly grill als ik mij niet vergis? of is het toch een andere kamado.
 
Lekker hoor!

Die saus ga ik ook proberen, ben nog een beetje opzoek naar wat wij lekker vinden.
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan, de eerste keer dat ik pizza maakte op de BBQ was ik vooral druk met alles netje sop de pizza steen te krijgen. Maar jij hebt prima deeg gemaakt en alles netjes geplaatst!

Ziet er goed uit!
 
Mooi gedaan, de eerste keer dat ik pizza maakte op de BBQ was ik vooral druk met alles netje sop de pizza steen te krijgen. Maar jij hebt prima deeg gemaakt en alles netjes geplaatst!

Ziet er goed uit!
Dank je.

Vooral de saus maakt het lekker.
Onze jongste (10jaar) had haar 2e pizza (halve) met pizza Quick saus , voor het gemak in de koelkast voor een snelle tosti.

Het 1e wat ze riep is. HEY, papa, andere saus? Deze is niet lekker...
Straks ook al niet meer naar de pizzeria, ondertussen heb ik ze ook de MAC uit hun hoofd gebakken. Grootste compliment lijkt me.



Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Heerlijk, Pizza vanaf de bbq smaakt altijd beter, althans dat vind ik šŸ˜‚.Onze makkelijke en snelle pizza saus is kant en klare passata, met een goeie scheut bbq saus, gedroogde basilicum en knoflook poeder. Ff roeren en klaar. Snel klaar en lekker.
 
Dat ziet er goed uit. De korst ziet er top uit en de pizza is mooi rond. Dat ronde aspect blijft hier toch altijd lastig :p
 
Dat ziet er goed uit. De korst ziet er top uit en de pizza is mooi rond. Dat ronde aspect blijft hier toch altijd lastig :p
Dit waren kant en klare bodems van de Appie, best lekker ook nog.

Bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dit waren kant en klare bodems van de Appie, best lekker ook nog.

Bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

hahaha dat maakt het wel makkelijker ja ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan