Een volle dag (11:00-19:00) in het teken van elkaar leren kennen, zo bracht ik mijn eerste bbq sessie door.
Een Kamado (Bastard Urban Large) is een nieuw type bbq voor mij dus heb ik me uitgebreid ingelezen (wellicht te veel? ).
Na het in elkaar zetten eerst 2x droog ingebrand (120 / 150graden). Hiermee kon ik dit type bbq ook leren kennen.
Jesus, wat houdt hij de temperatuur lang op een constant niveau vast!
Een week later was het dan zo ver, een selectie aan gerechten waarvoor ik de gehele dag had uitgetrokken.
Een goede voorbereiding is het halve werk, dus gezorgd voor de nodige accessoires, ingrediënten en een lege agenda uiteraard. Helaas niet alle accessoires in huis...
Hieronder een opsomming van de gerechten welke ik heb bereid.
Overall conclusie:
Goed én leuk om een gehele dag de BBQ te leren kennen. Variatie aan gerechten was ook goed.
Helaas ontbrak een thermometer in m'n assortiment, én was de Kamado te snel te warm geworden waardoor de eerste 2 gerechten aan de droge kant waren. Ik had/heb een thermometer in bestelling staan maar kon niet langer wachten met deze eerste bbq sessie . Bij een volgende sessie ga ik zeker de thermometer gebruiken.
Inspiratie van recepten:
Gerookte kip - pekeloplossing
Gerookte kip - in bbq
Gerookte kip - gerookt + gegaard
Gerookte kip - op broodje
pork belly burnt ends - Gesneden
pork belly burnt ends - op bbq
pork belly burnt ends - na 2,5 uur
pork belly burnt ends - met bastard suiker, agave en roomboter
pork belly burnt ends - ingepakt
pork belly burnt ends - Met BBQ saus
pork belly burnt ends - resultaat
Kruidenboter - in keukenmachine
Kruidenboter - voorraadje
Kippenvleugels met komijn - 8 uur in koelkast
Kippenvleugels met komijn - inclusief bijgerechten op bbq
Kippenvleugels met komijn - Resultaat na BBQ
Een Kamado (Bastard Urban Large) is een nieuw type bbq voor mij dus heb ik me uitgebreid ingelezen (wellicht te veel? ).
Na het in elkaar zetten eerst 2x droog ingebrand (120 / 150graden). Hiermee kon ik dit type bbq ook leren kennen.
Jesus, wat houdt hij de temperatuur lang op een constant niveau vast!
Een week later was het dan zo ver, een selectie aan gerechten waarvoor ik de gehele dag had uitgetrokken.
Een goede voorbereiding is het halve werk, dus gezorgd voor de nodige accessoires, ingrediënten en een lege agenda uiteraard. Helaas niet alle accessoires in huis...
Hieronder een opsomming van de gerechten welke ik heb bereid.
Overall conclusie:
Goed én leuk om een gehele dag de BBQ te leren kennen. Variatie aan gerechten was ook goed.
Helaas ontbrak een thermometer in m'n assortiment, én was de Kamado te snel te warm geworden waardoor de eerste 2 gerechten aan de droge kant waren. Ik had/heb een thermometer in bestelling staan maar kon niet langer wachten met deze eerste bbq sessie . Bij een volgende sessie ga ik zeker de thermometer gebruiken.
Inspiratie van recepten:
- https://www.bbq-nl.com/gerookte-kipfilet/#recipe-video
Goed gelukt (pekeloplossing een dag eerder gemaakt), op de bbq iets te lang door gegaard waardoor hij aan de droge kant was - https://www.bbq-nl.com/pork-belly-burnt-ends-burnt-ends-buikspek/#recipe-video
Te heet (en te lang). Vet onttrokken uit vlees en daardoor droog / hard. Met het inpakken (stap 2) of de BBQ saus niet voldoende kunnen 'herstellen'.
Gerecht + bereidingswijze smaken wel naar meer! - https://www.bbq-nl.com/bavette-met-kruidenboter/
Enkel kruidenboter gemaakt, goeie! - https://www.bbq-nl.com/kippenvleugels-met-komijn/
Goed gelukt, lekkere verassende smaak!
Gerookte kip - pekeloplossing
Gerookte kip - in bbq
Gerookte kip - gerookt + gegaard
Gerookte kip - op broodje
pork belly burnt ends - Gesneden
pork belly burnt ends - op bbq
pork belly burnt ends - na 2,5 uur
pork belly burnt ends - met bastard suiker, agave en roomboter
pork belly burnt ends - ingepakt
pork belly burnt ends - Met BBQ saus
pork belly burnt ends - resultaat