BasBQ
Beef en Steak

1 augustus...18 graden...lamsrack met gemarineerde groenten

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.635
Wat een weer. Het is 1 augustus en 18 graden C. Sta om 18h in een fleece jackie aan de Q.

IMG_4835.JPG

Toch een lekker gerechtje gemaakt.
- Langzaam gegaarde italiaans gekruide lamsrack met gemarineerde courgette en aubergine.

Lamsrackje ontvliest (lastig en niet geheel gelukt) en wat vet weg getrimt. Ingesmeerd met olijfolie en daarna bedekt met een mengsel van gehakte verse tuinkruiden, knoflookteentje, gemalen 4 seizoenen peper en een snuf zeezout. In folie gewikkeld en in de koelkast gezet.

De courgette en aubergine in plakken van 1cm dik gesneden. Aan 1 zijde ingewreven met een kruiding bestaande uit knoflookpoeder, italiaanse kruiden en gemalen peper. Daarna ingesmeerd met olijfolie. Rustig laten intrekken in de koelkast.

De lamsrack langzaam gegaard tot een kern van 50C. Daarna afgegrild tot een kerntemperatuur van 54 C.

Groenten laten garen. Daarna op de gemarineerde kant afgegrild.

IMG_4836.JPG


IMG_4838.JPG


IMG_4839.JPG


IMG_4841.JPG


IMG_4840.JPG
 
-kwijl- ziet er weer heerlijk uit.
Welke temperatuur hou je aan op het rooster bij het garen?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Super, mijn zoon zou hier heel gelukkig van worden
 
Dit is genieten hoor, lekker!
 
-kwijl- ziet er weer heerlijk uit.
Welke temperatuur hou je aan op het rooster bij het garen?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Bij een lamsrack kijk ik niet zo naar de roostertemp. Ik ga hier van de dome temp uit. Rond de 150 C. Er is ruimte genoeg om kolen en vlees tov elkaar in afstand te varieren. In de setting op de foto is het 40' garen en dan aan alle zijden ff afgrillen.
Succes.
 
Aan tafel vast niet meer aan de fleese gedacht maar genoten
 
Terug
Bovenaan Onderaan