Beef en Steak

Supermarkt ribs

 

FJB13

Kooltjesharker
Berichten
149
Vandaag even supermarkt ribbetjes, puur uit tijdnood. 1 kant en klaar doosje en 1 kale, deze zelf even snel in de sparerib rub van van Beekum gezet en gelakt met mijn favoriete saus van Noskos. 👌🏼 Dit maakte nog een hoop goed overigens...

Maar oh, het viel niet mee haha.

Ervaring met ribbetjes uit de supermarkt? Welke kan ik de volgende keer het beste halen? Of gewoon niet meer doen, want dan zeg ik dat even tegen m'n vrouw 😜🤣

20260619_163208.jpg


20260619_170341.jpg


20260619_173040.jpg
 
Met supermarktribben moet je een beetje geluk hebben. Over het algemeen zijn ze van de jumbo of nettorama wel redelijk.
Alleen jammer dat ze niet uit 1 stuk zijn.
De hele ribben koop ik zelf meestal bij bbquality of makro
Bbquality is wat duurder dan makro maar voor mij gewoon handig omdat ze in mn woonplaats zitten.
 
Met supermarktribben moet je een beetje geluk hebben. Over het algemeen zijn ze van de jumbo of nettorama wel redelijk.
Alleen jammer dat ze niet uit 1 stuk zijn.
De hele ribben koop ik zelf meestal bij bbquality of makro
Bbquality is wat duurder dan makro maar voor mij gewoon handig omdat ze in mn woonplaats zitten.
Ja ik bestel ze meestal via de plaatselijke slager of Inamood (wel dik bevleesd), nooit geen klachten... Doe dit nooit meer, of iemand moet een monsterlijke tip hebben😜
 
Laatst zag ik brede buikribben in kartonnen doos van de Amerika week bij Lidl.

Wilde niet teleurgesteld raken dus laten, maar wel nieuwsgierig of iemand ze geprobeerd heeft.
 
Vandaag even supermarkt ribbetjes, puur uit tijdnood. 1 kant en klaar doosje en 1 kale, deze zelf even snel in de sparerib rub van van Beekum gezet en gelakt met mijn favoriete saus van Noskos. 👌🏼 Dit maakte nog een hoop goed overigens...

Maar oh, het viel niet mee haha.

Ervaring met ribbetjes uit de supermarkt? Welke kan ik de volgende keer het beste halen? Of gewoon niet meer doen, want dan zeg ik dat even tegen m'n vrouw 😜🤣

Bekijk bijlage 86501

Bekijk bijlage 86502

Bekijk bijlage 86503
Ik heb het zo geregeld dat m'n vrouw überhaupt geen vlees koopt.. regel ik zelf wel. Zo voorkom ik miskopen uit de supermarkt 🫪

Vanmorgen dit effe opgehaald en allemaal gevacumeerd thuis.
Vanwege de warmte flink tempo erin gehouden 😁

Geen bavette, short ribs, buikspek etc meer🐔spul voor dagelijks gebruik.
( Werken en bbqen gaan hier niet samen ik zie de reacties alweer verschijnen 🤣 )
volgende keer weer! 😄


Maar ziet er wel lekker uit @FJB13!
Dat de smaak tegen valt vind ik geen verassing dat was helaas ook mijn ervaring met de beste bedoelingen van dien 😆

45351.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier in België in ALDI 1 keer gemarineerde Sint Louis Ribs gekocht.
Waren lekker gekruid maar niet ontvliest.
Dus die koop ik niet meer.
 
Ik ga altijd naar de Sligro en haal de dikbevleesde voor partyribs,altijd een succes
Ik kom ook wel eens bij de Sligro. Liggen die dikbevleesde bij de versafdeling of in de diepvries? Dan kan ik die ook eens proberen.
 
De dikbvleesde van kaldenberg.
Liggen idd in de vriesvakken
Heb ze altijd in huis dus hier foto,tje
IMG_1707.jpeg

IMG_1708.jpeg
 
Ik gebruik de dikbevleesde wel voor partyribs.
Maar als ik hele ribs maak dan heb ik liever minder dikbevleesde
 
Ik haalde ze altijd bij de nettorama ( naturel ribs) , ooit eens een testje gedaan . Keurslagers-sligro-makro. Voor ons was toen de nettorama een dikke prima ( uiteraard geen dik bevleesde ). Op woensdag ging ik een bestelling doorgeven voor 30 kg en dan hele slabben , was geen probleem en lagen zaterdags klaar voor afhaal.
Dit was overigens wel altijd een hilarisch moment als je 30 kg ribbels op de loopband legt ,krijg je rare gezichten in de supermarkt😂

Screenshot_20260622_122156_WhatsApp.jpg
 
Toevallig vandaag nog wat ribs bij de Nettorama meegenomen, waren gewoon goed. Ik neem ze wel eens vaker in een opwelling mee, tot nu toe eigenlijk altijd prima geweest. Je kan altijd wel eens iets hebben wat net wat minder is, maar dat kan bij de online slagers ook eens voorkomen 🤷🏻‍♂️.
 
Terug
Bovenaan Onderaan