BasBQ
Beef en Steak

Zweden vistrip

trickydikkie

Vuurmaker
Berichten
91
Het is niet mijn laatste creatie en ook niet op een BBQ maar wel op open vuur en in de DO.
Wij gaan elk jaar vissen met een aantal maten en dit jaar waren we in Zweden, had voor mijn verjaardag een DO gekregen dus die ging mee. Was van plan om stoofpot van elandsvlees te maken [te koop in de supermarkt daar], had ook oud bruin en ontbijtkoek mee genomen. Had geluk de man die ons de visboten verhuurde jaagde veel in de winter en had nog wel elandvlees liggen dus gelijk 2 kilo gekocht van hem.
Schitterend vlees, en dat voor 15 euro de kilo ;-p
P1016843.jpg

Ons huis had een vuurplaats en achter het huis begon het bos dus hout genoeg. Vlees in blokken gesneden en aangebraden met uien
P1016861.jpg

Daarna het bier, kruiden en de paprika erbij.
IMAG0240.jpg

We hebben de DO de hele avond op het vuur gehad want we gingen het de volgende dag eten en ik vind stoofpotten lekkerder als hij een nacht gestaan heeft.
IMAG0243.jpg

De volgende dag weer op het vuur
IMAG0245.jpg

en we konden eten, hier zijn geen foto's van omdat we het te druk hadden met eten maar het was erg lekker en mals. Had ook nog een ovenrooster meegenomen en daar homemade burgers op gemaakt, maar is niet gebeurd. De vangsten vielen tegen maar dat heeft de pret niet mogen drukken, nog een foto van ons met het uitzicht vanaf de veranda terwijl we van een broodje PP gaan genieten die ik gemaakt had voordat we vertrokken en was meegenomen, inpakt en in de koelbox [hij was nog lauwwarm toen we aankwamen;-p]
P1016292.jpg

Zweden is een prachtig land en we gaan volgend jaar weer.
 
Kijk dat zijn de betere trips! Jammer dat de vangsten tegenvielen! Zoet-, of zoutwater? Want je gaat toch om vis te vangen.
 
We gingen voor de snoek, gaat een beetje om allebei, van de 7 man vissen er 3 niet. Gewoon een goed mannenweekje.
 
Ow ok, wij willen nog een keer gaan voor de grote kabeljauwen die daar nog te vangen zijn. Lijkt me ook wel leuk.
 
noskos zei:
Ow ok, wij willen nog een keer gaan voor de grote kabeljauwen die daar nog te vangen zijn. Lijkt me ook wel leuk.
Ik ben bang dat dat best lastig wordt war Dikkie zat...
 
Geen idee, Zweden heeft best een stukje kustlijn ;)
 
Mooi Weekje Dikkie, en een mooie grote DO
 
Terug
Bovenaan Onderaan