BasBQ
Beef en Steak

Zouden jullie op mij willen stemmen?

B

Bart

Gast
Hoi,

Gisteren heb ik mijn recept 'Crostini Auberginekaviaar' voor de prijsvraag 'Ik ben ook lekker op de BBQ', ter promotie van de aubergines, op facebook gepost.

Vorig jaar is deze actie ook een paar keer geweest en ik verwacht dat hij dit jaar ook wel weer een paar keer zal lopen.

Met behulp van een beperkt aantal stemmen zou het me dit jaar toch moeten lukken om de prijs, een BGE mini, in de wacht te slepen!

Het is een beetje omslachtig om op de juiste pagina waar je kunt stemmmen te komen maar dit is de kortste link er naartoe: http://s.ocial.nl/2059

Belangrijk is dat je voor het stemmen echt op de knop 'Stem' drukt en niet alleen de pagina of een foto liked zoals de helft van mijn familie heeft gedaan.....

Hieronder voor de liefhebbers het complete verslag, indien gewenst zal ik het ook onder de recepten plaatsen.

Alvast bedankt voor het stemmen, grt Bart!

Crositini met Auberginekaviaar

Ingredienten
2 Aubergines
2 tenen knoflook
Citroen
Grof zeezout (Fleur de Sel)
Olijfolie
Thijm
Rozemarijn
Koriander
125 ml Sour Cream
Crostini

9294924610_b9fab69c76_o.jpg


Was de aubergines en droog ze af.
Snij ze vervolgens in de lengte door.
Je ziet nu de zaden in de zaadlijst zitten, dit is de zogeheten armeluiskaviaar.

9294922920_a4842c5c65_o.jpg


Maak met een scherp mes voorzichtig ruitjes in het vruchtvlees van de aubergine, zorg ervoor dat je niet door de paarse schil heen gaat.
De ruitjes dienen om de kruiden en de olie goed door de vrucht heen te laten gaan.
Per aubergine 1 teentje knoflook in de lengte doorsnijden en de tenen over het vruchtvlees van de aubergine wrijven.
De knoflook heeft nu de aubergine geparfumeerd.

9294917618_73b4c0483e_o.jpg


Leg de stukjes knoflook op de aubergine erbij en steek kleine (3 cm hoge) takjes thijm en rozemarijn in de ruitjes die je in de aubergine gemaakt hebt.

9294913974_d2cf6c1feb_o.jpg


Sprenkel goede olijfolie over de aubergine en druk deze tegen elkaar.
Pak de aubergine in aluminiumfolie, draai de eindjes dicht zodat je een soort bonbon krijgt en er geen warme lucht kan ontsnappen.

9294912188_d748de3066_o.jpg


Verwarm de barbecue op 200 graden en bak de aubergine in 35-40 minuten op indirect vuur.

null_zpsf68871f2.jpg


Verwijder de dikke takken van de thijm en de rozemarijn, de overige blaadjes en stukje mogen  blijven zitten.
Spatel de aubergine leeg,  dit gaat het makkelijkst als de aubergine nog warm is.

null_zps85250fd8.jpg


Hak vervolgens met een koksmes door de aubergine heen zodat het fijne stukjes worden.
Fruit deze stukjes zo'n 30 seconde in een klein beetje olijfolie hierdoor zal het laaste vocht verdampen.

682137fc-7ada-4b5d-bd5f-2d1f12e57b8e_zps43ba0fb4.jpg


Maak de puree op smaak met een eetlepel vers gehakte koriander, Sour cream, vers citroensap en zout en peper
Serveren op een Crositini als amuse, bijgerecht, tapa of gewoon omdat je er zin in hebt.
Het lekkerste is het om de auberginekaviaar 2 a 3 dagen van te voren te maken zodat de smaken goed intrekken!

9292121401_42403cdf02_o.jpg
 
Moet ik even over nadenken hoor, ik wil ook wel een mini-egg winnen. Ga zelf maar eens wat verzinnen denk ik.
 
Leuke actie. Ik heb gestemd
 
Dank je!

Had je op de stem knop gedrukt of het bericht geliked, ik zie die counter maar niet omhoog gaan  :-[
 
Terug
Bovenaan Onderaan