Beef en Steak

Zondag BBQ dag - New Orleans country style ribs

richard0501

Gemarineerd
Vandaag lekker beetje buiten opgeruimd in het zonnetje Natuurlijk de BBQ opgestookt.
Vanmorgen eerst deeg gemaakt voor stokbroodje.
De Country style ribs schoongemaakt om ze New Orleans style te bereiden. Ingewreven met peper en zout en mosterpoeder.
Saus gemaakt van de overige ingredienten. Stokbroodje gevormd.
Pelletgrill aangezet en ingesteld op 220 graden.

Eerst nog een Advocado gegrild op de GrillGrates (voor de salade) voordat het brood en de ribben voor een half uur in de BBQ gaan

Na 25 minuten bakken het brood uit de BBQ gepakt. De GrillGrates nu nog lekker heet gebruikt om alvast een appetizer te maken . Geglaceerde banaan met spek (uit het boek "da's pas koken - barbecue")  Lekker.

na circa 10 minuutjes van de grill genomen , temperatuur omlaag gezet naar 160 graden en de Ribben ingesmeerd met de New Orleans -saus.
dit nog 2 keer herhaald om het half uur.
Effen rusten met de bananen en een koude pint.

Salade opgemaakt , broodje gesneden en even getoast op het rooster.
En dan smullen.

Nu de kinderen naar bed brengen......

Lekker bezig geweest, en goed gegeten zo te zien!

Dat is een mooie en lekkere dag geweest!!

lekker hoor!

Inspirerend dagje geweest!

Ziet er erg lekker uit. Wat voor stuk vlees heb je gebruikt en is het recept hier ergens te vinden?
Ik wil ook wel een poging wagen.

heerlijk, altijd goed lekker eten na een dagje opruimen

Ati zei:
Ziet er erg lekker uit. Wat voor stuk vlees heb je gebruikt en is het recept hier ergens te vinden?
Ik wil ook wel een poging wagen.

Waren Country style ribs / krabbetjes van Beef&Steak, die ik bij voor de kerst had meebesteld om franko geleverd te krijgen.  Ik dacht Gisteren eerst wat een rotzooi is dit vlees , alleen maar vet . MAAR na het grillen op hoge temperatuur was een groot deel van het vet al uitgebakken. En de smaak was gewoon goed en super sappig.  Ik ga ze nog wel vaker bestellen.

Idee heb ik van het grote wijde web  &  Masterchef USA, zelf daar een menuutje van samengesteld.
Recept ga ik een dezer dagen schrijven , en dan zet ik het op mijn website.

www.green-forest.nl

Terug
Bovenaan Onderaan