BasBQ
Beef en Steak

Zilverfolie

 
 

Jeroenvanarkel

Kooltjesharker
Berichten
108
Het is lang voorbij aan 1 April dus het zou geen grap moeten zijn. En ik ben gevoelig voor natuurkundige zaken waar je normaal niet bij stil staat. Zoals massief koperdraad voor laag geluid en gevlochten zilverdraad voor hoog, in mijn audiofiele tijd ;).

Echter nu las ik op een site van Ah dacht ik, over zilver folie. Nu denk je nauw en. Maar wat daar stond zou waar kunnen zijn.

Zilver folie heeft twee kanten. Logisch, maar de ene kant is glimmend en de andere zijde is dof. Tja ik heb drie verschillende merken bekeken en daar was het ook zo.

Nu wilde het verhaal dat de glimmende kant weerkaatst en de doffe zijde warmte opneemt en dus opslaat in de alu laag.

Dit betekent dat bereide producten of op de glimmende kant moeten om radiale warmte af te geven en het nagaren te volbrengen terwijl andersom de warmte afneemt maar uiteraard ingepakt wel aanwezig blijft.

Zou dit een broodje aap zijn?

Een willekeurige site met welles niettus

http://www.goeievraag.nl/vraag/overig/groot-verschil-tussen-matte-glanzende.211348
 
Ik gebruik het iig op die manier, mede omdat diverse experts dat ook doen zoals Steven R.

Of het echt veel uitmaakt; denk het niet, maar alle beetjes kan ik goed gebruiken helpen. :)
 
Ik houd mijn bloeddruk laag door me niet bezig te houden met factoren die (bijna) verwaarloosbaar zijn.  8-}

Net zoiets als wel of geen witte aanmaakblokjes gebruiken.
 
voor zover mij verteld is (door leerkracht hotelschool) is dit een broodje aap-verhaal en heeft dit te maken met de walsen waarmee de zilverfolie wordt gemaakt.
 
Klopt de walsen zijn de oorzaak van de verschillen in glans. Dit komt door de laatste fase van walsen waar twee lagen folie op elkaar liggen, de buitenkant, die tegen de walsen komt wordt glanzend de binnenkant niet. Voor koken maakt het niet uit welke kant binnen of buiten.

Hier zie je hoe aluminiumfolie gemaakt wordt.

http://youtu.be/f4OTj9yNOak

Hier de Engelse tekst van de firma Reynolds, DE aluminiumfolie producent van Amerika.

Which side of Reynolds Wrap? should I use, the shiny or the dull side?
Actually, it makes no difference which side of the Reynolds Wrap? Aluminum Foil you useboth sides do the same fine job of cooking, freezing and storing food. The difference in appearance between dull and shiny is due to the foil manufacturing process. In the final rolling step, two layers of aluminum foil are passed through the rolling mill at the same time. The side coming in contact with the mill's highly polished steel rollers becomes shiny. The other side, not coming in contact with the heavy rollers, comes out with a dull or matte finish.
 
Terug
Bovenaan Onderaan