BasBQ
Beef en Steak

Zelfgemaakte saucijsjes in bier!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Nadat ik gisteren de rookworsten in elkaar gevloekt geflanst had, heb ik ook nog maar wat saucijsjes gemaakt, de gehaktmolen en de rest van keuken waren immers toch al vies. ;)
Ook het maken van saucijzen is heel niet makkelijk, maar de volhouder wint en zo had ik op het eind van de middag toch een hele schaal met worst. Ook hier heb ik weer geen foto's van gemaakt want ik had het al moeilijk genoeg met onwillige worsten. Wat ik erg lastig vond is het voorkomen dat er lucht in de worst komt. Ook is het best lastig om alle worstjes even groot en dik te maken.

Omdat ik zeer benieuwd was hoe ze smaakten heb ik een gedeelte van de worstvoorraad omgetoverd tot bierworst.

Het resultaat van mijn noeste arbeid. ;D
Saucijsjes1.jpg


Eerst even een kleurtje.
Saucijsjes2.jpg


Daarna even lekker in een bierbadje met uien en boter.
Saucijsjes3.jpg


Wat vonden we ervan, ze waren een beetje te droog naar mijn smaak, dat zou ook kunnen komen door de bereidingswijze dus dat ga ik verder onderzoeken. Ook zat er teveel peper in dus dat ga ik volgende keer wat aanpassen. Verder niet slecht!

 
Hmmm waar is de rest dan???
 
lekker hoor
 
Hij liep de slagert binnen, met zijn camera..., had geen centjes en vroeg toen met een lief stemmetje " mag ik dan foto's maken?" ;)
 
Mooie foto Piet!
 
Dominique zei:
Hij liep de slagert binnen, met zijn camera..., had geen centjes en vroeg toen met een lief stemmetje " mag ik dan foto's maken?" ;)

Jij hebt ook alles door h?? 8)
 
Nosmo zei:
Dominique zei:
Hij liep de slagert binnen, met zijn camera..., had geen centjes en vroeg toen met een lief stemmetje " mag ik dan foto's maken?" ;)

Jij hebt ook alles door h?? 8)
je weet toch.... ;)
 
De rest van het verhaal staat nu in de begin post.
 
Oh, die zien er ook erg lekker uit z?g.

Om het e.e.a. minder droog te krijgen, is dat een kwestie van wat meer vet in het mengsel meedraaien ?
Of is dat heel kort door de bocht ?

Mac
 
Ik denk het wel Mac, maar het kan ook aan de lange bereidingstijd liggen dus ik moet nog even verder testen, dat is geen probleem want ik heb nog worst genoeg. ;)
Gisteravond heb ik van wat restjes worstdeeg een paar hamburgertjes  gemaakt om de smaak te testen, die waren niet zo droog.
 
Waarschijnlijk zijn ze te heet geweest en kook je het sap eruit.
Worst blijft het sappigst als hij heel geleidelijk op de gewenste kerntemperatuur komt.
Dat betekent wellen op 85 graden.
Of indirect op een niet te hete bbq.
 
Dat zal ik onthouden Bert. Dank voor de tip!
 
Bert zei:
Waarschijnlijk zijn ze te heet geweest en kook je het sap eruit.
Worst blijft het sappigst als hij heel geleidelijk op de gewenste kerntemperatuur komt.
Dat betekent wellen op 85 graden.
Of indirect op een niet te hete bbq.

Bierworsten doe ik altijd even direct om een kleurtje te krijgen (zo kort mogelijk) en daarna indirect verder grillen in het vocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan