BasBQ
Beef en Steak

Zelfbouw idee grillplate

ketjedon

Tondelzoeker
Berichten
14
Idee in mijn hoofd. Op onderstaande zou ik graag een grillplate willen monteren. Mijn tuinkacheltje met Piaggio/Vespa logo zou ik graag uitgebreid willen gebruiken mijn idee is hierop een grillplate te monteren. Bovenaan wat gaatjes maken voor Xtra warmte naar de grillplate te sturen en toch het hout in het kacheltje te stoken. Eventueel kan daar ook al eens iets in caveman style. Nu is mijn vraag lukt dit of verputs ik mijn kacheltje?
b97a9ef1e12af73b45dd3a8f9ae5a016.jpg


Verstuurd vanaf mijn CPH2465 met Tapatalk
 
Idee in mijn hoofd. Op onderstaande zou ik graag een grillplate willen monteren. Mijn tuinkacheltje met Piaggio/Vespa logo zou ik graag uitgebreid willen gebruiken mijn idee is hierop een grillplate te monteren. Bovenaan wat gaatjes maken voor Xtra warmte naar de grillplate te sturen en toch het hout in het kacheltje te stoken. Eventueel kan daar ook al eens iets in caveman style. Nu is mijn vraag lukt dit of verputs ik mijn kacheltje?
b97a9ef1e12af73b45dd3a8f9ae5a016.jpg


Verstuurd vanaf mijn CPH2465 met Tapatalk

Goedemorgen.

Weet niet goed hoe je dit in gedachten hebt zitten. Neem aan dat je bovenop en rondom de pijp een gril rooster wil maken? Het rooster wordt dan niet verhit op de traditionele manier met kolen. Je gaat dan gebruik maken van stallings warmte. Of dit met een grilrooster gaat lukken, vraag ik mij af? Uiteindelijk zal je vlees groente garen maar dat zal best lang kunnen duren. Je hebt ook geen deksel om hitte circulatie te krijgen.

En als je eens kijkt naar het concept van de o-fire bbq. Dus een soort plancha maken die door hitte transitie heet wordt. Het is maar een idee .

Wel super innovatief van je om van iets een gril te maken. Succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
tja, ik denk dat je dan het beste iets vergelijkbaars kan doen als Braaimaster: https://braaimaster.nl/product/wok-frame maar dan met een rooster ipv een wokframe

Een extra scharnier aan de zijkant met een rooster zodat je hem richting het vuur of verder weg kan draaien afhankelijk of je wilt grillen of op lage temperatuur garen.

Ik vrees dat als je echt iets wilt doen dat deze te laag is om er echt iets mee te doen. Je zou evt ook 2 railzen kunnen maken zoals braais hebben zodat je een vierkant rooster heen en weer kan bewegen als een soort la waar je je vlees op gaart. Evt met 2 railsen eronder zodat je een hitteschild of pizzasteen eronder kwijt kan om indirect door te garen.
Ik denk gewoon effe hardop. misschien is de hoogte wel niet toereikend om dit voor mekaar te krijgen, maar dan zal iemand die dat voor je kan maken daarnaar moeten kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan