BasBQ
Beef en Steak

Zeer goedkope en goede lekbak voor de BGE Large

 
 
 

grillmeister

Kooltjesharker
Berichten
132
Gisteren waren we bij de Action en hebben we onderstaande schaal gekocht voor nog geen 4,- (bonnetje is al weg)
Het pas echt precies tussen de poten vd platesetter (paar mm speling) en qua lengte vult hij de openingen goed op, zodat je een heel stuk minder directe hitte hebt. Ideaal dus voor spareribs en veel beter dan een ronde lekbak.

Gisteren gebruikt als waterbak voor brood en heeft het prima gehouden.
Doe er je voordeel me zou ik zeggen  :D







 
Ze zijn heel handig, ik heb er een van 5 euro, een stuk duurder dus :D , van de Xenos.
Als je hem ook nog inpakt in alu folie dan heb je er ook geen werk van met schoonmaken.
 
Kijk zoiets zocht ik,
Voor me Weber BBQ als lek/vocht bakje.
Heb wel eens goedkope aluminium bakjes geprobeerd maar die wouden nog eens lekken.
Toen gekeken voor steen maar durfde dat niet aan wegens de hitte.
Kijken of ze die morgen nog hebben.
 
Ze hebben bij de hanos ook dunne rvs dienbladen die echt PRECIES op de Large platesetter passen. Geniaal.
 
Hij past ook prima in een weber OTP 57" en een UDS van 200liter doet 'ie ook goed zijn dienst! :D
 
Zat er ook aan te denken om zo'n vierkante te kopen voor mijn bge. Net bij de lidll twee ronde gekocht voor 5? .de ronde lekbak heeft toch meer opvang dan een vierkante.
 
c301981a45507235c3e23846d13b43fb.jpg
 


7c43a75cb282d77015b5e0c14ccf8a1c.jpg
 
alain zei:
Zat er ook aan te denken om zo'n vierkante te kopen voor mijn bge. Net bij de lidll twee ronde gekocht voor 5? .de ronde lekbak heeft toch meer opvang dan een vierkante.
Ja en nee, ten opzichte van die van jou wel, maar de rechthoekige van.mij is duidelijk groter en beter voor een gerecht als spareribs of PP.
En bij deze ronde nog steeds van dezelfde directe hitte langs randen.

Maar zeker een goede optie voor een rond model.
 
Ceriel zei:
Erg handig om je platesetter schoon te houden, alleen lijkt mij dat een lekbak voorzien van een anti-aanbaklaag (teflon) hier niet erg geschikt voor is....  :-&

http://www.kitchenandmore.nl/Giftige-stof-PFOA-in-Teflon-pannen-blog

Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een RVS bak zoals Jeroen (El Fumarole) heeft
De teflon gaat er in iedergeval een keer eraf, maar twee van deze ovenvormen voor 5? is geen geld. Ze kunnen tot 250 graden.
 
Ik heb de beschreven bakken gisteren gekocht en gebruikt. Is idd een mooi grote bak. Het nadeel is echter dat hij erg hoog is, hierdoor verlies je warmte in het centrum van je rooster. Je krijgt als het ware nog meer zones erbij, indirect roosteren (gevlinderde kip) was hierdoor iets minder.
Ik denk dat een heel lage bak mooier zou werken en de luchtstroom minder zal be?nvloeden. Maakt voor mij niet uit aangezien ik hem in de toekomst als 'stolp' over de pizza wilde gaan gebruiken.

Grz Mike

 
alain zei:
De teflon gaat er in iedergeval een keer eraf, maar twee van deze ovenvormen voor 5? is geen geld. Ze kunnen tot 250 graden.
Hoe warm denk je dat je platesetter wordt? Het gaat mij ook niet om de anti-aanbakeigenschappen van de teflonlaag, maar om de dampen die vrijkomen bij verbranding hiervan...
 
Voor een stenen bak hoef je niet bang te zijn dat gaat prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan