BasBQ
Beef en Steak

Zalm van de (genootschap) plank

Maak je ze dan nog schoon na gebruik?
of gebruik je ze de volgende keer zo weer?

Ik gooi ze na gebruik in het water zodat ze stoppen met branden.
Na het eten ga ik er over met zo een stalen schuursponsje en spoel ik ze nog af onder stromend water.
Zeep gebruik ik niet uit schrik dat dit IN het hout zou trekken en smaak afgeven bij volgend gebruik.

Laten drogen en dan zijn ze klaar voor volgend gebruik.
 
Ik gooi ze na gebruik in het water zodat ze stoppen met branden.
Na het eten ga ik er over met zo een stalen schuursponsje en spoel ik ze nog af onder stromend water.
Zeep gebruik ik niet uit schrik dat dit IN het hout zou trekken en smaak afgeven bij volgend gebruik.

Laten drogen en dan zijn ze klaar voor volgend gebruik.

Hoi Stijn, Wat denk je dan van de vis en saus sappen trekken die niet in het hout tijdens het roken?
 
Hoi Stijn, Wat denk je dan van de vis en saus sappen trekken die niet in het hout tijdens het roken?

vis zeker, want als ik aan de plank ruik, ruikt die nog naar zalm.
Saus doe ik nooit op zo een plankje.

Als ik een gebruikte plank neem ruik ik altijd eerst wat er heeft op gelegen, en gebruik ze dan voorhetzelfde.

moet eerlijk toegeven dat ik bij enkel voor zalm die plankjes gebruik.
 
vis zeker, want als ik aan de plank ruik, ruikt die nog naar zalm.
Saus doe ik nooit op zo een plankje.

Als ik een gebruikte plank neem ruik ik altijd eerst wat er heeft op gelegen, en gebruik ze dan voorhetzelfde.

moet eerlijk toegeven dat ik bij enkel voor zalm die plankjes gebruik.

O.K. Stijn. dat begrijp ik maar wat je ruikt zijn dacht ik achtergebleven resten sap omdat je heel netjes alleen de buitenkant van het plankje schoonmaakt je krijgt ze nooit helemaal meer schoon denk je dat dat geen kwaad meer doet na b.v. weken c.q. maanden niet gebruiken?
Dat is waarom ik de plankjes maar 1 soms 2 keer gebruik, hoe denk jij daar over?
 
O.K. Stijn. dat begrijp ik maar wat je ruikt zijn dacht ik achtergebleven resten sap omdat je heel netjes alleen de buitenkant van het plankje schoonmaakt je krijgt ze nooit helemaal meer schoon denk je dat dat geen kwaad meer doet na b.v. weken c.q. maanden niet gebruiken?
Dat is waarom ik de plankjes maar 1 soms 2 keer gebruik, hoe denk jij daar over?

Hans, eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan.

Als het niet beschimmeld zal het wel geen kwaad kunnen denk ik dan wel eens :).
Gebeurt ook wel eens dat ik een plankje een aantal maanden niet gebruikt heb.

In Frankrijk heb ik bijvoorbeeld verleden zomer (augustus) coquilles op die plankjes gemaakt en in december lagen ze in de kast zonder dat ik er iets raar aan zag.
Als we nu terug gaan (hopelijk binnen 2 weken als de grenzen terug open gaan) zou ik ze gerust terug durven gebruiken als ze niet beschimmeld zijn.

Ziek ben ik er in ieder geval nog nooit van geworden.
 
Hoi Stijn.
Ik denk wel eens te veel door misschien het zijn zomaar gedachten en dan doe je wat je denkt het beste is maar goed je bent er niet ziek van geworden dus zal het wel geen kwaad kunnen.
Ik hoopt dat het lukt met de grenzen naar Frankrijk en anders toch een hele fijne vakantie met veel bbq plezier.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan